نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 12:57

علم؛ قدرت و فضیلت است/ معلمان مدارک خود را برای اعتراض به رتبه‌بندی بارگذاری کنند

مدیر کل آموزش و پروش استان مرکزی گفت: معلمینی که به رتبه‌بندی خود اعتراض دارند مدارک خود را در موعد مقرر واگذاری کنند تا به آنها رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا نوازنی امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های روز معلم اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت مقام و جایگاه معلم در مدارس سطح استان برگزار می‌شود؛ حدود دو هزار برنامه توسط مدارس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار معلم در سطح استان به تدریس مشغول‌اند افزود: برنامه ویژه‌ای نیز در 17 اردیبهشت در اراک برگزار خواهد شد و از معلمین نمونه شهرستان‌ها تقدیر می‌شود، محور اصلی، تقدیر از معلمینی است که در حال تدریس در مدارس هستند البته معلمان پیشکسوت نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه امیدواریم تکلیفی که نسبت به معلمین داریم به درستی ادا کنیم اضافه کرد: دیدار با معلمین در روز معلم، تجلیل از معلمان توسط بسیج فرهنگیان، گل‌باران مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، تجلیل از معلمان توسط ادارات شهرستان‌ها و... بخشی از برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود.

نوازنی با بیان اینکه تجلیل از معلم تجلیل از جایگاه علم است، گفت: علم هم قدرت و هم فضیلت است.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان باید از سال 90 اجرا می‌شد اما دولت‌ها به این موضوع ورود نکردند اما با روی کارآمدن دولت جدید اجرای این طرح که باید 3 طول می‌کشید چند ماهه انجام شد که به همین خاطر شاید مشکلاتی هم داشته باشد که به مرور زمان ایرادات آن رفع می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان طرح مناسب و خوبی است که هم باعث ارتقای آموزش و هم باعث ارتقای پرورش می‌شود، هم معلم و هم دانش‌آموزان از اجرای این طرح بهره خواهند برد.

نوازنی ادامه داد: این امکان وجود دارد که معلمینی که به رتبه خود اعتراض دارند مدارک خود را در موعد مقرر در سامانه بارگذاری کنند تا به آن رسیدگی شود؛ قطعاً اگر اشتباهی که در رتبه‌بندی وجود داشته باشد مجدد بررسی شده و کسانی که استحقاق دارند رتبه آنها ارتقا اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این اعتراض‌ها به دلیل نبود مدارک کافی در خصوص رتبه‌بندی باشد، افزود: وظیفه هیأت ممیزه است که پرونده‌ها را مجدد بررسی کرده و در صورت لازم رتبه‌ها اصلاح شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به درخواست انتقال معلمین به شهر مورد نظر خود اظهار کرد: بیشترین نقل و انتقالات معلمین در استان مرکزی رقم خورده تا حد ممکن این امکان برای آنها میسر شده تا در شهر مورد نظر خود به معلمی بپردازند؛ در سال گذشته نقل و انتقالات معلمین نسبت به سال ماقبل آن حدود سه برابر رشد داشته است.

نوازنی با بیان با انجام نقل و انتقالات رضایت بالایی بین معلمین صورت گرفته اضافه کرد: سعی شده تا معلم‌ها کمترین چالش را در خصوص محل تدریس خود داشته باشند و با خیالی آسوده‌تر به شغل خود ادامه دهند.

وی با اشاره به قانون حمایت از جوانی جمعیت اضافه کرد: فرهنگیان می توانند با ازدواج و فرزندآوری از این ظرفیت این قانون استفاده کرده و به منطقه مورد نظر خود منتقل شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175679

مهمترین اخبار ایران و جهان: