نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 13:27

کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی در اردبیل توقیف شد

اردبیل- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده نمین به اردبیل توسط ماموران یگان حفاظت توقیف شد.

محمد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اقدام به موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده نمین به اردبیل توسط مأموران یگان حفاظت توقیف و محموله به اداره کل انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق استان فعالیت دارند، افزود: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: ادامه تراژدی قطع درختان جنگلی سبب از بین رفتن گونه‌های مختلف درختان می‌شود که نه تنها آسیب‌های جدی به طبیعت وارد می‌کند بلکه سبب بر هم زدن نظم جنگل‌ها و نابودی ذخایر ژنتیکی این درختان نیز می‌شود.

نوری افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با گشت و کنترل در عرصه‌های ملی با متخلفین به عرصه‌های منابع طبیعی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم شریف و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161635

مهمترین اخبار ایران و جهان: