نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:48

ذخیره آب سدهای استان اصفهان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسید

اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش ذخیره آب سدهای بزرگ این استان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب تا ۲۰ فروردین خبرداد.

احسان الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۴۲۷ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۳۵.۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۶۳ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

وی ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم را ۲۳.۷۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ذخیره سد حنای سمیرم نیز امروز به ۲۴.۱۳ میلیون مترمکعب رسید.

امینی خاطرنشان کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۰ درصد افزایش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز هفت میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

امینی خاطر نشان کرد: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۲.۲۸ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۴.۱۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان امروز به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسیده و میزان پرشدگی آنها ۳۸ درصد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137479

مهمترین اخبار ایران و جهان: