نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 22:37

خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن در نظم نوین جهانی نقش پررنگی دارند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقش خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن در نظم نوین آینده جهان بسیار پررنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس با اشاره به پیشینه استعماری چپاولگران برای تسلط بر منطقه خلیج فارس گفت: نقش خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن در نظم نوین آینده جهان بسیار پررنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: طراحی‌های کشورهایی که برای نظم نوین جهانی و کشورهای خلیج فارس برنامه دارند بر چند پایه استوار است و این برنامه‌ها دارای اهداف اقتصادی، نگاه سیاسی و سلطه‌ای و اجرای مدیریت سیاسی و بسیار ویژه فرهنگی رسانه‌ای است.

خلیج فارس و کشورهای پیرامون آن در نظم نوین جهانی نقش پررنگی دارند

وی تأکید کرد: خلیج فارس مرکز تولید فرهنگ و گسترش فرهنگ بوده و آب‌راهی است که همواره سیاسی بوده و در نظم نوین آینده جهان نقش مهمی بازی می‌کند لذا کشورهای این حوزه باید با نگاهی راهبردی به دنبال استقلال و اثرگذاری شایسته باشند.

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده و به این مناسبت همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور خلیج فارس‌شناسان، پژوهشگران، استادان، دانشجویان و مسئولان استانی در سالن نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178935

مهمترین اخبار ایران و جهان: