نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 23:29

نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک در کاشان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان؛ در این آیین کاظم نظری، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با تمجید از ایده برگزاری این رخداد فرهنگی و هنری در کاشان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا این رویداد برای سال آینده در تقویم جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شود.

وی با قدردانی از عوامل برگزاری، دبیرخانه و داوران جشنواره، حضور پر رنگ و امیدبخش شمار زیادی از نونهالان و نوجوانان نقال را از برجستگی های ویژه این رویداد دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد سال آینده این رخداد در مقیاس و گستره بین‌المللی برگزار شود؛ هر چند پیش از این نیز جای جشنواره سراسری و بین‌المللی نقالی در ایران به ‌شدت احساس می‌شد.

نظری با تمجید از میزبانی شهر فرهنگی و تاریخی کاشان از این رویداد، خاطرنشان کرد: نظیر جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک در کاشان، در ونیز ایتالیا نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی وزارتخانه به پاس حضور، شوق و انگیزه به هر ۱۶ نقال نونهال و نوجوان شرکت کننده در این رخداد، هدایایی تقدیم می‌کند.

گفتنی است نفرات برگزیده در هر بخش معرفی شدند که در بخش «مرشد ترابی» (مسابقه بزرگسال)، «فاطمه زارعی» از رشت، «سید مهرداد کاووسی» از همدان و «پویا بازرگان» از کرمانشاه به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند. 

در «بخش رویش» (مسابقه سنین پایه نونهال و نوجوان)، «کوثر رحیمی» از کاشان برگزیده نخست شد و جایزه مشترک دوم به «محدثه صالحی» از اراک و «مهدیس زیدی» از کاشان اهدا گردید و عنوان سوم نیز به «سحر مستوری» از کاشان رسید.

همچنین هیأت داوران جایزه ویژه خود را هم به «محمد حسین پاسیار» اهدا کرد جایزه ویژه هیأت داوران به واسطه رعایت اخلاق و روحیه جوانمردی نیز به «کیان دامغانی» نوجوان نقال از کاشان اهدا شد.

 یادآور می شود در این رویداد فرهنگی هنری از مجموع ۷۰ اثر ارسالی از ۱۵ استان کشور، نقالان راه یافته به بخش رقابتی جشنواره در بخش «مرشد ترابی» (مسابقه بزرگسال) با ۷ اثر، «بخش رویش» (مسابقه سنین پایه نونهال و نوجوان) با ۱۷ اثر، «بخش قهوه خانه ای» (مسابقه کهنه سواران و پیشکسوتان) با یک اثر و «بخش پژوهشی» (یادبود استاد جلال ستاری) با ۲ اثر از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه با برگزاری نشست های تخصصی و اجرای نقالان در مکان های تاریخی، فرهنگی و مدارس منطقه فرهنگی کاشان به اجرای برنامه پرداختند.

پایان‌ پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578135

مهمترین اخبار ایران و جهان: