نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:55

۱۳ آبان روز حضور پرشور مردم در صحنه و فریاد مرگ بر آمریکاست

امم جمعه زاهدان گفت: ۱۳ آبان‌ماه روز حضور پر شور مردم در صحنه و اعلام انزجار از استکبار جهانی و سردادن فریاد مرگ بر آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ فرد و جامعه کار تمیز فرهنگی برای ارتقای فرهنگ عمومی و تربیت نسل جدید به عنوان یک نسل متعهد، مقاوم و مبارز با استکبار جهانی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به برخی از مناسبت‌های پیش رو از جمله ۱۳ آبان‌ماه عنوان داشت: فردا شنبه۱۳ آبان‌ماه سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال۱۳۴۲، و به علت شهادت برخی دانش آموزان در سال۱۳۵۷ به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان‌ماه همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ بوده و به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

آیت‌الله محامی گفت: ۱۳ آبان‌ماه روز حضور پر شور مردم در صحنه و اعلام انزجار از استکبار جهانی و سردادن فریاد مرگ بر آمریکاست.

وی افزود: یکشنبه ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است و این روزها همچنان جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری عزادار عزیزان فلسطینی است و مردمی که همچنان مظلومانه شهید می‌دهند و با تقدیم بیش از ۹ هزار شهید و ۳۲ هزار مجروح همچنان مورد هجوم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستند و جامعه عزادار آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای انجام کار فرهنگی اثرگذار باید وقت گذاشت و با حوصله صحبت، ریشه یابی تحلیل و پاسخ داد تا مخاطب با فهم درست از واقعیت این شبهه از ذهنش برداشته شود و اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی اصلاح شود و کار فرهنگی تمیز ماندگار و اثرگذار انجام دهیم باید از کار مقام معظم رهبری درس بگیریم و برای نسل جدید وقت بگذاریم و سوالات و شبهات آن‌ها را پاسخ دهیم آن هم نه با شعار و ساکت کردن آن‌ها بلکه باید آن‌ها را قانع و پاسخ منطقی ارائه کنیم تا با بصیرت کامل دشمن استکباری را بشناسد و از عمق دل شعار مرگ بر آمریکا سر بدهد و این شعار مرگ بر آمریکا مستند به شعور، فهم، درک و بصیرت باشد و خوی استکباری این دشمن را بداند.

امام جمعه زاهدان گفت: مشاهده می‌کنیم که امروزه هم آمریکا با همان روحیه استکباری، توطئه گری و خشونت رفتاری در برابر فلسطین و در کنار رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده و پشتیبانی می‌کند و ذات آمریکا همین است و امیدواریم همچون انقلاب اسلامی ایران پیروزی نصیب مردم مظلوم فلسطین هم بشود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559835

مهمترین اخبار ایران و جهان: