نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 00:26

خانواده کمک به مدرسه است یا مدرسه کمک به خانواده؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساساً مدرسه کمک به تربیت خانواده است و این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد، اشتباه است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اولین گردهمایی مسؤولان کمیسیون‌های مدرسه‌یاری مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه، اظهار کرد: پیش از شروع بحث لازم می‌دانم اتفاق ناگواری که در غزه مظلوم در حال وقوع است، محکوم کنم؛ امیدواریم که این مظلومیت باعث موفقیت و پیروزی این مردم عزیز باشد.

صحرایی، خانواده را محیط شکل‌گیری تربیت و تعلیم دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: مدرسه و آموزش‌ و پرورش تنها متولیان تربیت نیستند؛ اساسا مدرسه کمک به تربیت خانواده است و این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد، اشتباه است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود تا افراد وارد جامعه شوند، ادامه داد: وقتی گروهی از اولیا که می‌توانند اولیای مستقیم آن مدرسه باشند و یا در عنوان خیرین مدرسه‌ساز در اداره مدرسه مشارکت کنند تاثیر بسیار خوبی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: در هر 6 ساحت سند تحول بنیادین که بعد از ساختن کالبد و فضای شکل‌گیری این ساحت‌ها در مدرسه است، خیرین می‌توانند شرکت کنند؛ پایه‌گذاری و پایه‌ریزی موضوعاتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم ذیل مدرسه است.

وی ادامه داد:  یک آیین‌نامه اجرایی برای مدرسه داریم که هر اتفاقی که در مدرسه قرار است، رخ دهد به صورت سازمان یافته و منسجم و ساختارمند باشد.

صحرایی با تأکید بر اینکه مدیر مدرسه عامل اصلی ارتباط درون و بیرون مدرسه است، افزود: امروز مسیر ساختن آینده ایران از مدرسه در مدرسه و با مدرسه می‌‌گذرد؛ کاری که خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌دهند، برای آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: گام اول را محکم بردارید. اینکه اینجا جمع شدید، نتیجه پختگی است؛ حرکت این قطار ممکن است در ابتدا کند باشد اما در ادامه با اندیشه درست سرعت می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543979

مهمترین اخبار ایران و جهان: