نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 10:04

رفتار حضرت زینب (س) الگوی طلاب برای رسوایی دشمنان باشد

مشگین شهر- کارشناس و مبلغ مدرسه علمیه فاطمیه مشگین شهر گفت: خواهران طلبه باید در مقابله با انحرافات دشمنان با الگوهای رفتاری حضرت زینب (س) دشمنان را در ذهن جوانان رسوا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا ذوالفقاراوغلی شامگاه چهارشنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) برگزار شد، اظهار کرد: بی‌تردید بانوان یکی از گروه‌های نقش‌آفرین در نهضت حسینی بودند و تأمل درباره شخصیت و موقعیت هر یک از بانوان عاشورا، بیانگر عظمت عملکرد آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در تداوم مسیری که حضرت زهرا (س) در حمایت از ولایت داشت، بانوان نهضت حسینی به‌خصوص حضرت زینب (س) تصویری بی‌بدیل از بانوی مسلمان ترسیم کرد.

مبلغ مدرسه علمیه فاطمیه مشگین‌شهر با برشمردن مسئولیت‌های عقیله بنی هاشم در حماسه کربلا بیان کرد: تبلیغ و روشنگری، سرپرستی قافله اسرا، پرستاری از بیماران و حفظ و حراست زنان و کودکان مسؤولیت‌های سنگینی بود که آن حضرت عهده‌دار بودند.

ذوالفقاراوغلی تصریح کرد: خطبه‌های پرنفوذ این بانوی بزرگ در آن شرایط سخت چنان تأثیری بر اذهان خفته مردم گذاشت که ضمن رسوایی دستگاه حاکم، زمینه‌ساز تحولاتی عظیم و قیام‌های خونخواهی شد.

وی بر لزوم تاسی بانوان مبلغ از زینب کبری تاکید کرد و افزود: بانوان مبلغ در مسیر مقابله با انحرافاتی که دشمن برای تحریف و تضعیف آموزه‌های دینی در پیش گرفته، از قالب‌های تبیینی و الگوهای رفتاری حضرت زینب بهره جویند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408135

مهمترین اخبار ایران و جهان: