نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 21:19

روایتی از بزرگترین اجتماع هیئات مذهبی

۲۵ محرم به‌عنوان یوم السجاد بزرگترین اجتماع دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری محلات خمینی شهر است، جمعیت امسال حدود ۳۰ هزار نفر برآورد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بزرگترین اجتماع هیأت های عزاداری همزمان با سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت امام زین العابدین (ع) و گرامیداشت ۲ هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان خمینی‌شهر در حسینیه ثارالله(ع) این شهرستان برگزارشد.

خمینی‌شهر در استان اصفهان به عنوان حسینیه ایران اسلامی به وسعت یک شهرستان ۳۵۰ هزار نفری است، سالیان متمادی به خاطر عزاداری‌های پرشور و شعور میزبان افرادی از نقاط مختلف کشور است؛ جایی که مردمانش برای خدمت به دستگاه امام حسین (ع) سر از پا نمی‌شناسند.

منطقه‌ای از جغرافیای ایران اسلامی که نام خمینی کبیر را به‌ درستی بر خود به یدک دارد، با تراکم جمعیتی بسیار زیاد و وجود بیش از ۳۰ محله، توانسته است هماهنگی خاصی در عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد کند، آنان ۲۳۰۰ شهید در دفاع مقدس و بیست نفر از شهدای مدافع حریم اهل‌بیت(ع) را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا در مقابل امام خویش روسفید شوند.

اشعاری همچون «من از کودکی عاشقت بوده ام» و... با گوشت و پوست خمینی شهری‌ها آغشته است چون از وقتی خود را می‌شناسند در میان هیأت و روضه‌های خانگی اباعبدالله(ع) بوده اند.

 آری روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهر تعطیلی ندارد و با داشتن بیش از صد هیأت هفتگی، سیار از زبان آیت الله بروجردی ملقب به حسینیه ایران شد،اما بهترین و زیباترین جملات را رهبر انقلاب اسلامی در مورد خمینی‌شهر بیان کردند که «به معنای واقعی کلمه خمینی‌شهر حسینیه است»

شامگاه شهادت امام سجاد علیه السلام درگوشه گوشه شهر خیمه‌های عزا و سوگواری سیدالشهدا برپاشده بود.

عزاداران زیادی همچون پیوستن به رود از سایر محلات در حسینیه ثارالله(ع) حضور می‌یافتند تا ارادت خود را به امام چهارم شیعیان نشان دهند.

کم کم صدای طبل و دهل می‌آید و بوی اسپند از هیأت‌های عزای حسینی به مشام می‌رسد عزاداران با دسته های زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی همراه با علم و کتل از بلوار دانشجو به سمت حسینیه ثارالله(ع) آمدند.

اولین اجتماع هیأت‌های عزاداری به مناسبت ایام شهادت امام سجاد (ع) از سال ۱۳۹۵ همزمان برگزاری کنگره ملی ۲۳۰۰ شهید این شهرستان در حسینیه ثارالله(ع) برگزار شد.

اجتماع بزرگ امسال با سالگرد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام غواص پارک پیروزی توامان شد.

سرهنگ پاسدار جواد فصیحی فرمانده سپاه خمینی شهر درحاشیه این مراسم  اظهار کرد: هر ساله به دعوت سپاه ناحیه خمینی شهر قریب بر ۱۵ هزار نفر در تجمع هیأت‌های عزاداری شرکت می‌کنند، دنبال آن هستیم تجمع بزرگ یوم السجاد را درسطح شهرستان انجام دهیم.

۲۵ محرم به‌عنوان یوم السجاد بزرگترین اجتماع دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری محلات خمینی شهر است، جمعیت امسال حدود ۳۰ هزار نفر برآورد شد و مردم از محلات خوزان، فروشان، ورنوسفادران، اندان، جوی آباد، محله بختیاریها، و اتحاد اسلامی وازیچه، آدریان، هرستان، قلعه امیریه، منظریه و ۷۰۰ دستگاه قائمیه، قرطمان، ارغوان اصغر آباد،کوشک هیأت خوزستانی‌های مقیم، فاطمیون اتباع افغان، اسفریز و دستگرد قداده،گروه ۴۴توپخانه ارتش، روستای تیرانچی به‌صورت گسترده حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438935

مهمترین اخبار ایران و جهان: