نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 10:50

پیش بینی خرید۷۰هزار تن گندم از طریق مراکز تعاونی روستایی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه از پیش بینی خرید ۷۰ هزار تن گندم از طریق مراکز تعاونی روستایی کرمانشاه خبر داد.

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از طریق تعاون روستایی این استان، اظهار کرد: استان کرمانشاه خرید تضمینی گندم را در قالب ۱۴ کمیسیون از مناطق گرمسیری آغاز کرده و در حال حاضر خرید از این مناطق به پایان رسیده و خرید گندم به مناطق معتدل و سردسیر رسیده است.

وی افزود: مجموعأ نزدیک به ۴۸ هزار تن گندم تا به امروز از طریق مراکز خرید تعاون روستایی استان کرمانشاه خریداری شده که از این میزان هشت هزار تن گندم دوروم و مابقی گندم معلومی بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: برداشت گندم در مناطق سردسیر و معتدل تا پایان ماه مردادماه و اوایل شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شود.

صفایی ادامه داد: طبق آخرین تصمیمات کشوری و شورای قیمت گذاری هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان و هر کیلو کلزا ۳۰ هزار تومان نهایی شد که توسط مراکز خرید تضمینی خریداری می‌شود.

وی همچنین به برداشت و میزان خرید کلزا تاکید و خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه مجموعاً چهار هزار تن تولید کلزا دارد که از طریق ۱۷ کمیسیون تعاون روستایی به طور کلی خریداری شده و تا اواسط مردادماه خرید این محصول پایان خواهد یافت.

صفایی عنوان کرد: دانه‌های روغنی تولید شده در استان کرمانشاه نیز تا به امروز ۱۲۰ تن بوده که به صورت توافقی خریداری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396879

مهمترین اخبار ایران و جهان: