نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:30

پیش‌ ثبت‌نام ۱۳۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام

ایلام- دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از پیش‌ ثبت‌نام ۱۳۰ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی از صبح روز دوشنبه ۱۶ مردادماه تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید زرگوش روز چهارشنبه در این خصوص، اظهار کرد: از مجموع ۱۳۰ نفر که پیش ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام نهایی کردند تعداد ۷۱ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شمال استان و ۳۰ نفر نیز مربوط برای حوزه انتخابیه‌جنوب استان پیش ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: ۱۲ درصد کل داوطلبان که پیش ثبت‌نام خود را نهایی کردند دارای مدرک دکترا و مابقی دارای کارشناسی که مدرک معادل برای ایثارگران است.

زرگوش با اشاره به اینکه در مرحله پیش ثبت‌نام هیچ بررسی صلاحیتی انجام نمی‌شود، افزود: در مرحله پیش ثبت نام صرفاً صحت‌سنجی مدارک از جمله اصالت مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم و استعلام استعفانامه افراد مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات انجام می‌شود.

وی در خصوص آمار بانوان دواطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ایلام نیز گفت: از مجموع ۱۳۰ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ایلام، ۴ نفر از آنان از بانوان هستند که این ۴ نفر در حوزه انتخابیه شمال استان پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433835

مهمترین اخبار ایران و جهان: