نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:25

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کاکرود رودسر

رودسر- فرماندار رودسر گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کاکرود اشکور با اعتبار سه میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شهاب زاده بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کاکرود اشکور رحیم آباد رودسر اظهار کرد: این پروژه با اعتباری حدود سه میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان با زیر بنای ۴۷۵ متر مربع در دوطبقه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه دولت سیزدهم رفع محرومیت و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم در روستاها است، افزود: تمام اهتمام دولت بر این است که غبار محرومیت در روستاها زدوده و مشکلات به حداقل برسد.

شهاب زاده خروجی این اقدام را افزایش فضای تولید و ماندگاری مردم در روستا و کاهش مهاجرت به شهرها دانست، ادامه داد: توجه به مناطق کمتر برخوردار از توسعه را راهبرد مهم دولت عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد به تدریج شرایط برای بهتر شدن زندگی مردم فراهم شود.

فعالیت ۳ مرکز خدمات جامع سلامت در اشکور رودسر

محمد زمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان رودسر نیز در ادامه این افتتاحیه گفت: این مرکز جامع سلامت جمعیت، ۱۵۴۸ نفر را تحت پوشش خود دارد.

وی نیروی انسانی شاغل در این مرکز را ۱۳ نفر عنوان کرد و افزود: این مرکز از پزشک، ماما، مراقب سلامت، بهداشت محیط، بهورز و هفت خانه بهداشت تحت پوشش برخوردار است.

مدیر شبکه بهداشت رودسر همچنین از فعالیت سه مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق اشکور خبر داد و گفت: در حال حاضر سه مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۹ خانه بهداشت و جمعیتی حدود بر ۵۵۴۸ نفر را تحت پوشش دارد.

زمانی بیان کرد: در این مراکز، خدماتی همانند نمونه گیری، دندان پزشکی، داروخانه پزشک، ماما به مردم منطقه ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ ۲۹ پروژه بهداشتی، خدماتی، توسعه عمران شهری با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان شامل؛ دو راه روستایی در ماچیان بهش کلاچای، ولله رود بخش مرکزی، پروژه توسعه عمران شهری همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان رودسر به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028579

مهمترین اخبار ایران و جهان: