نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 09:53

همت جهادی دولت سیزدهم و پایان انتظار 10 ساله مردم علی‌آبادکتول

پروژه تقاطع غیرهمسطح علی‌آبادکتول پس از 9 سال انتظار مردم این شهرستان با همت جهادی دولت سیزدهم در مدت 9 ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پروژه ضلع غربی تقاطع غیرهمسطح علی‌آبادکتول پس از ۱۰ سال انتظار مردم این شهرستان در دولت‌های مختلف در نهایت با تلاش دولت سیزدهم و قرارگیری در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان در اسفندماه سال ۱۴۰۰، پس از ۹ ماه تکمیل و عملیات عمرانی آن به پایان رسید.

آغاز این پروژه در سال ۱۳۹۲ بوده و در سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات ساخت آن به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان سپرده و برای این پروژه 45 میلیارد تومان هزینه شد.

بر اساس این گزارش، پس از واگذاری این پروژه به راهداری، طی بازه زمانی ۶ ماهه مراحل خاکریزی، دیواره بتنی، آسفالت، نرده، گاردریل و نیوجرسی پل با سرعت پیش رفت و به مرحله بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تمام دسترسی در این روگذر برای ورود به داخل شهر علی آباد دیده شده و رانندگان می‌توانند با استفاده از روگذر به داخل شهر علی‌آبادکتول وارد شوند.

عادل مصدقی خاطرنشان کرد: مجوز احداث روشنایی برای پنج کیلومتر این روگذرهم دریافت شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و روشنایی ها در محل دوربرگردانها که نقاط پرتصادف محسوب می شوند احداث می شوند و تا هفته دولت ۱۴۰۲ نیز به بهره برداری خواهد رسید که در کاهش تلفات جاده ای شب بسیار موثر است.

گفتنی است، این پروژه امروز به صورت حضوری توسط استاندار گلستان مورد بازدید قرار خواهد گرفت و وزیر راه و شهرسازی نیز به صورت ویدئوکنفرانس از آخرین وضعیت این روگذر مطلع خواهد شد.

همچنین پروژه تعریض محور و آسفالت جاده بندرترکمن به آق‌قلا با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به عنوان یکی از محورهای پرتصادف استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

این محور به دلیل تصادفات بسیار زیاد به علت عرض کم محور به عنوان جاده مرگ معروف شده بود که در سفر رئیس جمهور به گلستان جزء مصوبات سفر قرار گرفت و امروز پایان عملیات عمرانی و بهره‌برداری از آن انجام خواهد شد.

گفتنی است، امروز ۳۵۰ پروژه نقاط پرتصادف حوزه راه در کشور توسط وزیر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071235

مهمترین اخبار ایران و جهان: