نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 13:22

آمادگی ۱۵۲ مرکز اقامتی برای پذیرش مسافران نوروزی

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۵۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود 3 هزار و 134 نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی مرزبان از آمادگی ستاد خدمات سفر با ۱۱ کمیته اصلی، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۱۵۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود 3 هزار و 134 نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه در عید نوروز اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در ۲۰ نوروز گاه که در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های مجموعه میراث فرهنگی در این ایام برشمرد و گفت: غرفه‌های نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی نیز در کنار نوروز گاه‌ها فعال هستند.

وی با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی و حلول ماه مبارک رمضان بر رعایت شأن ماه رمضان تأکید کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان مرکزی است.

مرزبان ادامه داد: ۳۰ واحد بوم‌گردی و ۱۸ هتل با ظرفیت هزار و 436 نفر در کل استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران هم‌اکنون خانه‌های بوم گردی استان برای ایام نوروز رزرو شده‌اند.

وی گفت: در کنار اقامتگاه‌های بومگردی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش‌وپرورش نیز از ۲۵ اسفندماه پذیرای مسافران نوروزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101679

مهمترین اخبار ایران و جهان: