نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 13:58

پاکدل: وویوویچ هنوز گزینه اصلی ماست/ اگر یک رشته بانوان به هانگژو اعزام شود، قطعا حق هندبال است

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان گفت:وویوویچ هنوز هم گزینه اصلی ماست و از نظر فنی یک مربی خوب و کارآمد به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا پاکدل در خصوص انتخاب دوباره به عنوان رئیس فدراسیون هندبال، اظهار داشت: مجمع بسیار خوب و یکدستی با وحدت و بینش وسیع جامعه هندبال برگزار شد. اهالی هندبال مثل 4سال قبل محبت کردند و برای 4 سال آینده به من و اعضای هیات رئیسه پیشنهادی رای اعتماد دادند. جا دارد از همه این عزیزان، وزارت ورزش و جوانان و همه مجریان برگزاری مجمع تشکر ویژه کنم. فکر می‌کنم یکی از کم حاشیه‌ترین مجامع سال‌های اخیر بود.

وی در مورد قرارداد وویوویچ سرمربی تیم ملی هدنبال کشورمان، گفت:‌ او هنوز هم گزینه اصلی ما است. از نظر فنی یک مربی خوب و کارآمد است. او بزرگترین بازیکن دنیا هم بوده اما با توجه به شرایط فعلی ارز که اکثر فدراسیون‌ها با چالش مواجه خواهند بود، صحبت‌هایی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشتیم. امیدواریم دولت هم نظر ویژه داشته باشد.

پاکدل تصریح کرد: گرچه می‌دانیم در یک جنگ اقتصادی هستیم. در بحث ارز قطعا اولویت کشور بحث دارو و غذا است اما اگر برای ورزش هم شرایط ویژه‌ای در موضوع نرخ ارز دیده شود، بخشی از مکشلات‌مان حل می‌شود. با اینحال وویوویچ کماکان در حال حاضر تنها گزینه ما است.خودش هم راغب است. اگر دو سه موردی که گفتم مرتفع بشود و بدانیم که حمایت خواهیم شد، ظرف چند روز آینده مذاکرات مان را از سر می‌گیریم.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد اینکه با وجود کسب اکثریت آرا، شائبه‌هایی پیرامون انتخابش مطرح شده، گفت: طبق اساسنامه بنده یک رای دیگر هم داشتم. عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال آسیا هستم و بر اساس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آنجا هم حق رای داشتم در فدراسیون هم چون هنوز زمان 4ساله به پایان نرسیده بود حق رای داشتم. با توجه به اینکه هر فرد تنها یک رای می‌تواند بدهد تنها یک رای به صندوق انداختم.

وی در خصوص اینکه آیا سرپرست هیات استان خراسان رضوی اجازه رای دادن داشت، عنوان کرد: او رئیس هیات است و سرپرست نیست. ضمن اینکه جایی گفته نشده سرپرست نمی‌تواند بیاید. فرآیند برگزاری انتخابات استان‌ها به شکلی هست که ممکن است در بحث تاییدیه‌ها و برگزاری سازوکار انتخابات مسائلی پیش بیاید که با تاخیر مواجه شود. چندنفری هم که سرپرست بودند به صورت قانونی بود و هیچ منع اساسنامه‌ای و آیین‌نامه‌ای هم نیست.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد اینکه سرپرستی آکادمی ملی المپیک را نیز بر عهده داشت و آیا قرار است در هردو سِمَت فعالیت داشته باشد، گفت: قبل از دستور محمود خسروی‌وفا و محبت اعضای هیات اجرایی که از من خواستند مدتی آنجا حضور پیدا کنم، تلاشم هم همین بود. آکادمی ملی المپیک مغز متفکر و قلب تپنده کمیته ملی المپیک است. تنها نقطه‌ای در ورزش کشور است که تمام مباحث مربوط به سنجش و آمادگی جسمانی ورزشکاران را در بر می‌گیرد. دستگاه‌هایی داریم که به صورت یکجا در کشور وجود ندارند.

وی افزود: مرکز پزشکی داریم که قهرمانان ما مانند رسول معتمدی از آن استفاده می‌کنند. او حدود یک ماه است در آکادمی مستقر است و پزشکان روی او کار می کنند. لذا آکادمی ملی المپیک جایگاهی خاص دارد و به دستور عزیزان آمدیم برای رفع برخی مشکلات تلاش کنیم. ان‌شاالله با نظر مساعد اعضای هیات اجرایی، بحث ترمیم و بازسازی استخر و مجهز کردن مرکز سنجش را خواهیم داشت. قرار شد برای سال آینده آشپزخانه که یکی از مشکلات ما در این سال‌ها بود، مبلغی در نظر گرفته شود. لانزی هتل آکادمی را دیروز با هزینه بسیار کم به شکلی راه اندازی کردیم. تلاش‌مان این بوده که شرایط خوبی را برای قهرمانان و ورزشکاران فراهم کنیم.

پاکدل گفت: خودم از بدنه ورزش هستم و نیازها را درک می‌کنم. تلاش می‌کنیم مشکلات را با کمک هیات اجرایی، دبیر کل و خسروی وفا برطرف کنیم. تصمیم گیرنده خسروی وفا و هیات اجرایی خواهند بود. تا زمانی که نیاز باشد با جان و دل در خدمت این مجموعه هستم. در این چندماه هم از وقت خودم زدم و تلاش کردیم خدشه‌ای هم به هندبال وارد نشود.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد اینکه مناف هاشمی صحبت‌هایی پیرامون حضور هندبال بانوان در بازی های آسیایی، اظهار داشت: اگر قرار باشد یک رشته از بانوان اعزام شود هندبال است. عملکرد هندبال از تمام رشته‌های توپی ورزش کشورمان بهتر بوده است. قول مقام هم ندادیم. قطعا هم رتبه‌مان بین پنجم تا هفتم خواهد بود. در بزرگسالان هنوز با حضور کره، ژاپن و چین با سکو فاصله داریم اما اگر قرار باشد با همان دیدگاه توسعه که دوستان گفتند، یک رشته ورزشی بانوان به هانژو اعزام شود، قطعا حق هندبال است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066479

مهمترین اخبار ایران و جهان: