نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 13:14

معاون رئیس جمهور: تکریم ارباب رجوع یک اصل مهم در جمهوری اسلامی است/مدیران نباید از موضع بالا به مردم نگاه کنند

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: تکریم ارباب رجوع یک اصل مهم در نظام مقدس اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  سیدمحمد حسینی در نخستین همایش ملی تکریم مردم، افزایش بهره‌وری و ارتقا سلامت اداری در سنندج اظهار کرد: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر و دژ مقاومت ایران اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، افزود: این استان بیش از 5 هزار و 400 شهید انصار و هزاران شهید مهاجر را تقدیم ارزش‌های انقلاب و نظام کرده است و باید با پیروری از راه و مسلک انان در مسیر خدمت به جامعه تلاش جهادی داشته باشیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید براینکه ایران در جهان با مولفه و ارزش مقاومت شناخته شده است، گفت: کشور ما همواره در برابر ظلم ایستاند و مدافع مظلوم است و این مسئله امروز در دنیا شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را در ارتقای تکریم مردم و رضایتمندی جامعه بکار بگیریم.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با عنوان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارآفرینان عنوان فرمودند در دهه گذشته رشد اقتصادی نداشتیم، افزود: یکی از عوامل مهم در عدم رشد اقتصادی نبود بهره‌وری است که باید جبران شود.

وی با تاکید براینکه ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌ها به طور طبیعی افزایش بهره‌وری و به دنبال آن تکریم ارباب و رجوع را محقق می سازد، گفت: نظام اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری و جمهوریت از ارکان اصلی این نظام است و مدیران از مسوولیت برای خدمت به مردم بهره می‌گیرند.

به گفته معاون امور مجلس رئیس جمهور، تکریم ارباب رجوع یک اصل مهم در نظام مقدس اسلامی است و کسی که در چنین نظامی مسئولیت می‌پذیرد باید انجام وظیفه کرده و خدمت به مردم را عبادت بداند.

وی خدمت با اخلاص و بدون منت را لازمه مسئولیت‌پذیری در جامعه اسلامی دانست و گفت:  شهید بهشتی می‌فرمودند ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: مدیران نباید از موضع بالا به مردم نگاه کنند، دسترسی مردم به مسئولان باید آسان باشد تا بتوانند به راحتی مطالب و مشکلاتشان را بیان کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور سعه صدر و صبر را شرط اصلی افزایش بهره‌وری خواند و افزود: مدیران و مسئولان در این نظام باید روحیه تواضع و فروتنی را در خود تقویت کند.

حسینی اظهار کرد: امروز با جنگ ترکیبی دشمنان مواجه هستیم که جبهه اقتصادی را بیش از سایر جبهه‌ها مد نظر قرار داده‌اند برای مقابله با دشمن در چنین جنگی نیاز به وجود مدیران توانمند و کاربلد هستیم که بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی با بیان اینکه مدیران برای مقابله هدفمند با دشمنان در جنگ ترکیبی امروز باید رخوت و سستی و کاهلی را از خود دور کنند، گفت: امروز نیاز به کار جهادی و انقلابی برای ارتقای وضعیت موجود هستیم.

وی بر نظم و انضباط در دستگاه‌ها و ادارات تاکید کرد و بیان داشت: سازماندهی درست نیروها و قرار دادن هر کسی در جایگاها براساس توان و تخصص موجب ایجاد نظم در ادارات می شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068135

مهمترین اخبار ایران و جهان: