نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 15:01

دفاع مقدس گنجینه ای گران بها برای نسل جوان محسوب می شود

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرا رسیدن روز «شهید»، گفت: دفاع مقدس گنجینه ای گران بها برای نسل جوان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح الله زمانی موسوی ظهر دوشنبه در مراسم یادبود ۵۷ شهید فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب که به مناسبت روز شهید با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسئولین در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا باعث ایجاد انگیزه و نشاط در بین مردم شدند و امروز یاد آنها غرورآفرین، امید بخش، آرامش بخش و رهنورد کننده مردم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یاد می‌کنند که یکی از مؤلفه‌های گران بهای این گنجینه شهدایی هستند که دفاع مقدس با نام آن‌ها دفاع مقدس می‌شود و در طول انقلاب اسلامی شهدای فراوانی وجود دارند و منحصر به دوران انقلاب یا دفاع مقدس نیست.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: شهید مانند موتور محرکی که پرچم سه رنگ را بر قله انسانیت قرار می‌دهد و امکان ندارد انقلابی اسلامی باشد و نام شهید در کنارش نباشد.

وی گفت: شهدا بر قله‌های ایثار، جهاد و انسانیت می‌درخشند و ما سر بر آستان آن‌ها گذاشته و بر این کار افتخار می‌کنیم.

زمانی موسوی ادامه داد: وقتی سربازان وطن در برابر بعثی‌ها قرار می‌گرفتند از یک حمایت ضمنی و فرهنگی برخوردار بودند اما شهدای مدافع حرم با یک سری ملامت‌ها رو به رو بودند و شهدای وقایع اخیر در شهر و حتی درب منزل خود به شهادت رسیدند و مظلومیت بیشتری دارند و این مظلومیت موجب قرب آن‌ها در پیشگاه پروردگار خواهد بود.

امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد: برگزاری چنین یادواره‌هایی با موضوع شهید و شهادت باید حتماً خروجی با توجه به کار، مجاهدت و رزمندگی شهدا داشته باشد و خروجی این است که امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

زمانی موسوی اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد نماز و روز هم نخواهد بود و بدان بر ما مسلط خواهند شد و امروز استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب نیازمند مطالبه‌گری، پرسشگری و توجه است و شهرستان اسلام آباد غرب باید به ترازی برسد که لیاقت شهر شهیدان مرصاد و این شهرستان است و این موضوع در تمام مقوله‌های فرهنگی، عمرانی، شهرسازی، اقتصادی، سیاسی و خدمت رسانی به مردم باید دیده شود.

وی گفت: امروز بهترین راه برای جاودانگی را شهیدان این است که مردم و ادارات در عمل نشان دهند که خادم شهدا هستند و شخصی که وارد اداره می‌شود باید به نظام و رهبری افتخار کنند و بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی دیگر نباید گفت ما مدیون شهدا هستیم این صحبت‌ها مربوط به اول انقلاب اسلامی است الان باید دین خود را ادا کنیم و امروز به واسطه کیفیت و کمیت خدمت باید بوی شهدا از تمامی ارگان‌ها استشمام شود و مردم آن را احساس کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: بیش‌ترین خیانتی که می‌توان در حق شهدا کرد معطل کردن کار و منافع مردم با بغض و حب و غرض و مرض است و سهم خواهی و تلاش برای حفظ جایگاه باعث دور شدن مردم از انقلاب اسلامی و نظام شود و مسئولان باید با عزت و افتخار وام‌دار نظام باشند نه اینکه وام‌دار شخص یا جریان خاصی باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهدا با اهدای لوح تقدیر و تمثال شهدا تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090679

مهمترین اخبار ایران و جهان: