نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 14:02

امام جمعه ایلام: مسئولان برای رونق بخشی به مساجد تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که نماز صرفا یک رابطه فردی نیست بلکه نقشی اجتماعی و گروهی دارد گفت: مردم و مسئولان برای رونق بخشی به مساجد باید تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلیمن اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در اجلاسیه استانی نماز گفت: نماز تصلی بخش سختی ها است و اتصال به خداوند به جامعه آرامش و سعادت را تزریق می کند.

وی افزود: نماز صرفا یک رابطه فردی نیست بلکه نقشی اجتماعی و گروهی دارد و تاثیر نماز، بازدارندگی از مفاسد اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: مردم و مسوولان برای رونق بخشی به مساجد باید تلاش کنند و خانواده ها همانگونه که برای پیشرفت دنیوی فرزندان خود هزینه و تلاش می کنند، باید سعادت دنیا و آخرت فرزندان خود را با تقویت بُعد معنوی فرزندان خود مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با بیان این که  باید هنگام اقامه نماز به کلمات ادا شده و روح نماز توجه شود تا جامعه به رستگاری برسد بیان کرد: نماز واقعی انسان را از منکرات باز می دارد و ارتباط عاشقانه و صاقانه با خدواند باعث لذت و آرامش بخشی در افراد و جامعه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهدا با ارتباط درست، صادقانه و معنوی با خداوند، راه درست را یافتند و نماز هدایتگر آنها در یافتن مسیر حقیقت بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: امروزه گمشده جامعه جهانی با وجود آسایش و فناوری های پیشرفته، آرامش در سایه معنویت و ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: افراد اگر به خداوند ایمان بیاورند، برکات آن در جامعه هویدا خواهد شد و برعکس افزایش معاصی نیز باعث اشاعه و افزایش مفاسد اجتماعی می شود.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: استکبار جهانی، حاکمیت الله و ایمان مردم را نشانه گرفته و سعی جهان سلطه ایجاد ناامنی روحی و روانی و سردرگمی در بین جوامع بشری و به ویژه مسلمانان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090535

مهمترین اخبار ایران و جهان: