نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 07:32

آغاز طرح بازرسی عیدانه اداره کل استاندارد در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان‌غربی از آغاز طرح عیدانه اداره کل استاندارد در استان خبر داد و گفت: اهداف اصلی طرح عیدانه صیانت از امینی، سلامت و حقوق عامی مردم است که در این خصوص با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه انجام شده که همکاری لازم در این مورد انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، موسی پور مدیر کل استاندارد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هدف و سیاست کلی سازمان ملی استاندارد  حمایت از تولید داخلی است، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال تولید و دانش بنیان نام گذاری شد در این راستا کیفیت کالا بایستی بیشتر مد نظر قرار گرفته و به صورت دوره ای کیفیت کالا بررسی و تایید می‌شود .

موسی پور گفت: طی امسال طبق شعار سال هدف ورود دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان به معقوله تولید است که تاحدودی این مهم محقق شده است.

مدیر کل استاندار استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند که طی امسال برای بررسی میزان کم فروشی محصولات تولیدی به این موضوع ورود پیدا کرده و محصولات واحد تولیدی بررسی  و در صورت تایید کم فروشی برخورد لازم انجام و به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود.

موسی پور عنوان کرد:با اجرایی شدن این طرح ۱۰ درصد کم فروشی در کل کشور کاهش یافته و استان آذربایجان‌غربی جز رتبه اول طرح کاهش کمی (کم فروشی) است.

وی عنوان کرد: ابتدای خرداد ۴۱۰ مورد از واحد‌های تولید در استان نمونه برداری شده است که ۱۹۶ مورد مردود و ۲۱۴ مورد قبول بوده و نمونه برداری از محصولاتی بوده که به صورت بسته بندی شده هستند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای نظارت بر استاندارد کالاها اکیپ‌های مشترکی با تعزیرات در استان برای بازرسی و بررسی در بازار تشکیل داده شده است .

این مقام مسوول تاکید کرد: اداره استاندار تایید کننده نهایی کالای ورودی و خروجی است که طبق استانداردهای ملی مجوز آن تایید می‌شود و طی امسال ۱۵۱۳ صادرات در استان و ۸هزار ۹۱ مورد واردات در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح عیدانه،بخش صدور طرح تشویقی نشان حلال است که سازمان ملی استاندارد ایران متولی اهدای نشان حلال بوده که در این خصوص استان در بین ۲۸ مورد استان دوم کشور در صدور نشان حلال است.

موسی پور ادامه داد:اهداف اصلی طرح عیدانه صیانت از امینی، سلامت و حقوق عامی مردم است که در این خصوص با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه انجام شده که همکاری لازم در این مورد انجام دهند.

موسی پور گفت: طرح عیدانه از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، که بازرسی ها از مراکز پذیرایی، هتل ، هتل آپارتمان‌ها فروشگاههای زنجیره‌ای ، میادین میوه ، تره بار جز این طرح می‌باشد که طرح عیدانه طی سال گذشته پنج مورد بوده  و امسال به ۱۲ مورد افزایش یافته است.

وی گفت: کمیته‌های فوری برای بررسی آسانسورها انجام و اقدامات لازم برای ایمنی آسانسورها انجام می‌شود تا مشکلات استاندارد آسانسورها احصا شود.

این مقام مسوول در خصوص بازدیدهای انجام شده در طرح عیدانه گفت: کل بازدیدهای انجام شده ۵۱۱ فروشگاه‌های زنجیری میدان میوه و تره بار... انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095779

مهمترین اخبار ایران و جهان: