نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 07:32

اجرای طرح «محله جوان من» در ۳۰۰ محله استان گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای کمک به بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری، یکی از برنامه‌های ما اجرای طرحی به‌ نام «محله جوان من» است که در ۳۰۰ محله اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به ورود دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی به مقوله جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهارکرد: موضوعات اقتصادی و معیشتی در بالارفتن سن ازدواج و کاهش فرزندآوری، در درجه نخست قرار ندارد و اگر غیر از این بود خانواده‌های متمول باید فرزندان زیادی می‌داشتند اما اینگونه نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اولویت ما این است که نظام محاسباتی جامعه را اصلاح کنیم و در عین حال همزمان باید چند کار را انجام دهیم و همه دستگاه‌ها نیز باید به وظیفه‌ قانونی خود در این باره عمل کنند.

وی با اشاره به شناسایی برخی محله‌های آسیب‌پذیر در استان گفت: یکی از طرح‌های ما در زمینه جوانی جمعیت و تعالی خانواده اجرای طرح «محله جوان من» است که در ۳۰۰ محله دد شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: در این طرح جامع تلاش می‌کنیم تا همه نیازهای فکری، فرهنگی، تربیتی و حتی بخشی از نیازهای اقتصادی خانواده‌ها را تامین کنیم و برای اثربخشی این طرح نیاز به مشارکت همه مردم، امام جماعت محله، نخبگان و فرهیختگان داریم.

حجت‌الاسلام گرزین به راه‌اندازی مرکز«مرآت» هم اشاره و بیان کرد: در مرکز راهبردی تعالی خانواده، تربیت کارشناس، مربی و مشاور خانواده را شروع کردیم و افرادی که این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند تا کنون در گرگان، فاضل‌آباد، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و بندرگز نشست‌های گفتمانی و تبیینی را برای مردم برگزار کردند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴
منبع: فارس
شناسه خبر: 1316879

مهمترین اخبار ایران و جهان: