نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 23:31

رویکرد شهرداری گرگان توجه به محلات کم برخوردار است

شهردار گرگان گفت: رویکرد جدید شهرداری گرگان توجه به محلات کم برخوردار و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا سید النگی شامگاه دو شنبه در نشست خبری اظهار کرد: اگرچه وظیفه سازمانی شهرداری همواره اقدامات عمرانی بوده اما توسعه شهری با اجرای خدمات فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمرانی امکان پذیر است.

رویکرد شهرداری گرگان توجه به محلات کم برخوردار است


وی افزود: محلات کم برخوردار گرگان سال‌ها از مشکلات عمرانی و فرهنگی رنج می‌برد و از ۲۲ فروردین امسال با اجرای طرح‌های جهادی و حضور در محلات مختلف و بررسی مسائل و مشکلات فصل جدیدی را در جهت توسعه این محلات برداشته است.

سید النگی بیان کرد: رقم شنبه‌های جهادی ۲۰۰ میلیارد تومان از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری است که به اجرای ریز طرح‌های مهم در محلات کم برخوردار می‌پردازد.

شهردار گرگان در رابطه با اجرای پروژه شهربازی گرگان هم گفت: ماهانه برای اجرای این پروژه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و برای اجرای فاز اول آن یکهزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: با چند سرمایه گذار برای راه اندازی وسایل بازی این شهربازی رایزنی شده و منتظر تفاهم هستیم.

سید النگی بیان کرد: طرح "تپه تاریخی قلعه خندان" یکی از طرح‌های مهم است که با همکاری میراث فرهنگی و اعتبار ۷ میلیارد تومان از بودجه عمرانی شهرداری در دست اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: احیای بافت تاریخی آفتاب ۱۵ نیز یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری در راستای حفظ بافت سنتی است که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و به زودی آغاز می‌شود.

وی در رابطه با پروژه بزرگ لوتوس هم گفت: مشکلات اجرای پروژه لوتوس رفع شده و سرمایه گذار در حال گود برداری است و این طرح به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ تجاری و تفریحی شمال کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

شهردار گرگان ادامه داد: برای کنترل ترافیکی شهر گرگان و کاهش تصادفات بخصوص در زیر گذرها و رفاه حال شهروندان ۲۰۰ دوربین ترافیکی به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نصب خواهد شد.

وی افزود: ساخت مرکز ماده ۱۶ برای درمان معتادان متجاهر در توسکستان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماع است که با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی در دست اجرا است.

سید النگی در رابطه با تعلل در اجرای تله کابین گرگان هم گفت: این طرح به دلیل مطالعات محیط زیستی در دست بررسی است و با آنکه مشاور طرح اجرا آن را زیر ۵ هکتار عنوان کرده بود اما به دلیل آنکه کارشناسان محیط زیست کشور آن را بالای ۵ هکتار عنوان کرده‌اند این طرح از دست استان خارج شده و در مرحله مطالعاتی و کارشناسی محیط زیست کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی است و چنانچه مشخص شود بالای ۵ هکتار است اجرای آن باطل خواهد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311879

مهمترین اخبار ایران و جهان: