نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:52

ضرورت توجه فرمانداران نسبت به مقوله جمعیت و خانواده

همدان- مدیرکل اجتماعی استانداری همدان گفت: باید فرمانداران نسبت به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته و فرمانداری هایی که نسبت به جلسات جمعیتی اهتمام ورزیده‌ و برتر بوده‌اند، تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اخوان دوشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان باید در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بهتر عمل کنند؛ اظهار کرد: برخی از بانک‌ها تاکنون ریالی پرداختی در این زمینه نداشته یا مبلغی از اعتبار اصلی شأن پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت دقیق مشخص شود که هر بانک به چه تعداد از افراد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اعطا کرده و چه تعداد پشت نوبت دریافت وام هستند؛ عنوان کرد: فرمانداران باید نسبت به این مهم توجه داشته و نماینده بانک ملی آخرین آمار مربوط به اعطای این نوع از تسهیلات را در جلسات ستادهای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور فرمانداران برگزار می‌شود، عنوان کرده و چالش‌ها به استانداری اعلام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: باید فرمانداران نسبت به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته و فرمانداری‌هایی که سال گذشته نسبت به جلسات جمعیتی اهتمام ورزیده‌اند و در این زمینه برتر بوده‌اند، تشویق شوند.

اخوان خواستار توجه مدیران ادارات در سطح استان همدان نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت شد و گفت: کارکنان مجرد در دستگاه‌های اجرایی نیز باید شناسایی و برای آنها برنامه‌هایی تدوین شود.

وی در ادامه خواستار بررسی عملکرد و میزان تحقق برنامه‌های جمعیتی هر یک از دستگاه‌های اجرایی طی سال جاری شد.

فاطمه ستاری نوید؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه سند جمعیتی استان همدان تدوین شده است، اظهار کرد: نیاز است که فرمانداران نسبت به بحث‌های جمعیتی توجه ویژه داشته و موضوع اعطای زمین در شهرستان‌ها نیز تعیین تکلیف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311479

مهمترین اخبار ایران و جهان: