نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:18

اهتمام جدی مسئولین نسبت به جبران خسارت‌ سیل در شمال اردبیل

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: سیل اخیر خسارت‌های قابل توجهی به مردم اصلاندوز وارد کرد که رسیدگی به این موضوع اهتمام جدی مسئولین استانی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سیل اخیر اصلاندوز اظهار کرد: متأسفانه سیل اخیر موجب خسارت‌های قابل توجهی به ۱۰ قشلاق و روستای اصلاندوز شد که باید مسئولین استانی نسبت به جبران خسارت‌های این منطقه اهتمام جدی داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان استانی در مناطق سیل زده اصلاندوز گفت: انتظار داریم نظارت‌ها بر ساخت و سازهای غیر مجاز که امکان تخریب آن توسط سیل در مواقع بحرانی بیشتر است، جدی تر اعمال شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی و گرامیداشت روز قوه قضائیه تصریح کرد: اندیشه‌های عدالت‌محور شهید بهشتی امروزه نیز باید سرمشق و الگو باشد و دستگاه قضائی باید تمام تلاش خود را برای فهماندن معنای واقعی کلمه نسبت به جاری بودن مفهوم عدالت در دستگاه قضائی به کار گیرد.

لزوم تسریع ارتقا حوزه قضائی بخش به دادگستری در اصلاندوز

حجت الاسلام جعفرزاده خواستار تسریع ارتقا حوزه قضائی بخش به دادگستری در اصلاندوز شد و گفت: رسیدگی به بعضی از جرایم در صلاحیت دادگاه بخش نبوده و مردم مجبور هستند به پارس آباد مراجعه کنند و از این جهت دچار زحمت می‌شوند.

وی با تبیین بازی مقتدرانه ایران در قلبِ حیاط خلوت آمریکا خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در آغاز سفر پنج روزه خود به آمریکای لاتین وارد کشور ونزوئلا شد و مورد استقبال مقامات کشور میزبان قرار گرفت. در جریان این سفر، مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور دو کشور ۱۹ سند همکاری امضا کردند.

خطیب جمعه اصلاندوز با تاکید بر کلید واژه‌ای تحت عنوان اتحاد برای مقابله با آمریکا تصریح کرد: سنگ بنای ارتباطات این دو کشور به رغم مسافت ۱۱ هزار کیلومتری، ضدیت با زیاده‌خواهی و سیل تحریم‌های دامنه‌دار آمریکا است که تاریخ روابط دو کشور نشان می‌دهد هر چقدر که دامنه فشار آمریکا بر کشورهای مورد تحریم واقع شده از قبیل ایران و ونزوئلا، افزایش یافته به موازات آن تکاپوی این بازیگران برای کاهش آثار تحریم و دسترسی حداکثری به درآمدهای حاصل از تجارت خارجی روندی صعودی به خود گرفته است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: کشورهای حوزه آمریکای جنوبی از قبیل ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، به‌سبب انتخاب نظامی سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک بومی خود، سال‌ها مورد هدف خشم و غضب همسایه شمالی خود هستند و آمریکا آن‌ها را هم مانند ایران و درست به‌دلیل همین انتخاب متفاوت مورد تنبیه قرار داده‌است.

تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا کشورهای ایران و ونزوئلا را به یکدیگر نزدیک کرده است

وی افزود: تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه به عنوان مسأله و درد مشترک، این سه کشور و ایران را به یکدیگر نزدیک کرده‌است. روابط بسیار نزدیک ایران و ونزوئلا و تلاش آنها برای دور زدن تحریم‌ها همواره مورد توجه رسانه‌های جهان بوده‌است.

خطیب جمعه اصلاندوز بیان کرد: از نگاه ناظران، مقاومت سرسختانه کشورهای آمریکای لاتین مقابل سیاست‌های واشنگتن همزمان با آغوش باز کشورهای حیاط خلوت آمریکا بر روی رئیس‌جمهوری ایران از افول هژمونی این کشور نشان دارد و از نظم نوینی در جهان حکایت می‌کند.

حجت الاسلام جعفرزاده ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) افزود: «قرّة العین» از جمله ترکیب‌هایی است که در ادبیات عربی به ویژه در منابع دینی مانند قرآن و حدیث بسیار تکرار شده و در زبان فارسی معادل «روشنی چشم» را برای آن بیشتر به کار می‌برند، این ترکیب کنایه‌ای از «آرامش دل»، «دل‌خوشی» و «مایه سرور قلب» زیرا «عین» نقش آئینه دارد و در واقع آئینه تمام‌نمای «دل» است، بنابراین می‌توان به با گذر از آن، پشت آینه را دید و مفهوم کنایی ترکیب را با تعابیری همچون: «مایه آرامش دل» یا «مایه دل‌خوشی» بیان کرد.

وی تاکید کرد: عوامل قره العینی، از برکات ولایت امام باقر (ع) است که تا با ولایت آن حضرت، این مصادیق و عوامل را در خود بارور نکنیم، نمی‌توانیم شیعه حقیقی، اهل معیت منتظر امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه) باشیم. با قرار گرفتن ذیل ولایت امام باقر (ع)، با حضرات معصومین (ع) سنخیتی پیدا می‌کنیم که اصل این سنخیت و اصل روحیه ولایت، نفی خودی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303735

مهمترین اخبار ایران و جهان: