نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 13:37

۵۰ هزار پرس اطعام غدیر در «دیر» پخت شد/ توزیع نان صلواتی

بوشهر- فرمانده سپاه شهرستان دیر از پخت ۵۰ هزار پُرس اطعام غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام نانوایی های شهرستان دیر در روز عید غدیر نان صلواتی پخت می کنند.

سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان است و فرصت بسیار ارزشمند و مناسبی برای ترویج فرهنگ غدیر و تبیین فضائل امام علی (ع) است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر ۱۲۰ برنامه شاد و متنوع توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان برگزار شده است، افزود: جشنواره آوای غدیر، جشن‌های محله‌ای، ایستگاه‌های صلواتی، طرح اطعام علوی، مسابقات فرهنگی، هنری و … برای رده‌های سنی مختلف و ده‌ها برنامه متنوع دیگر برای دهه امامت و ولایت برنامه‌ریزی و برگزار شد.

حسینی نیا از پخت نان صلواتی در تمامی نانوایی‌های شهرستان دیر در روز عید غدیر خبر داد و یادآور شد: به پیشنهاد سپاه سیدالشهدا و استقبال نانوایان سراسر شهرستان به مناسبت عید بزرگ غدیر خم و به عشق مولایمان امیرالمومنین علی علیه السلام به منظور ترویج فرهنگ غدیر، این اقدام جهادی صورت گرفته است که بخشی از این کار به عهده بسیج اصناف، بسیج سازندگی و بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر با اشاره به پخت ۵۰ هزار پُرس اطعام غدیر در این شهرستان، ادامه داد: این اقدام نشان از حساسیت مردم به نام امیرالمومنین (ع) و امام اول شیعیان است و با این کار بزرگی که انجام می‌دهند یعنی مفاهیم غدیر را خوب درک و خوب هم با ابزارها و طرق مختلف انتقال می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340379

مهمترین اخبار ایران و جهان: