نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:01

حمایت تمام‌قد رهبر کره شمالی از روسیه و آرزوی پیروزی برای پوتین

رهبر کره شمالی با اعلام حمایت تمام و کمال و ابراز همبستگی با مردم روسیه، برای آنها و رئیس جمهور این کشور آرزوی سعادت و پیروزی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیامی تلگرامی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ضمن اعلام حمایت و ابراز همبستگی تمام با مردم روسیه که از حق حاکمیت و آینده خود دفاع می‌کنند، برای پوتین آرزوی پیروزی کرد.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) به نقل از جونگ اون نوشت: این روزها، نبرد مردم روسیه علیه تهدیدها و چالش‌های فزاینده نیروهای متخاصم که در تلاشند تا حاکمیت، امنیت و زندگی صلح‌آمیز این کشور را تضعیف کنند، وارد مرحله حیاتی شده است.

رهبر کره شمالی با اشاره به اینکه مردم کره شمالی در نبرد روسیه برای حفاظت از حاکمیت و منافع ملی‌اش، کاملا حامی و متحد مسکو است، افزود: عدالت همیشه پیروز خواهد شد و مردم روسیه همچنان به تاریخ پیروزشان خواهند بالید.

وی همچنین یادآور شد که دوستی بین دو کشور (کره شمالی و روسیه) به یک «دارایی راهبردی ارزشمند» بدل شده است. به گفته کیم جونگ اون، او اماده است تا روابط خوب و حسن همجواری و همکاری راهبردی بین پیونگ‌یانگ و مسکو را تقویت کند.

رهبر کره شمالی، در پایان برای پوتین، سلامت و موفقیت بزرگ و برای مردم روسیه، سعادت، پیشرفت و پیروزی ابدی را آرزو کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279679

مهمترین اخبار ایران و جهان: