نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:33

کتابخانه‌های عمومی سمنان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از مجهز شدن کتابخانه‌های عمومی این استان به شبکه فیبر نوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان که در راستای در راستای ایجاد بسترهای ارتباطی، مخابراتی و زیرساخت و به منظور استفاده از ظرفیت‌ها برگزار شد، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی، وظیفه خدمت‌رسانی به عموم مردم در راستای کتاب و کتاب‌خوانی را بر عهده داشته و در راستای انجام هرچه بهتر این رسالت خود، نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: امروزه بخش عمده‌ای از ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی به مراجعه‌کنندگان به صورت الکترونیک و در بستر اینترنت انجام می‌شود؛ از همین رو، انتظار می‌رود با مساعدت شرکت مخابرات استان برخی از مشکلات پیش رو رفع شود تا شاهد بهبود ارائه خدمت در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان باشیم.

مجید دارایی، مدیرعامل شرکت مخابرات سمنان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای خدمات‌رسانی به کتابخانه‌ها، اعضا و کتابداران این استان بیان کرد: مطالعه تأثیرات مثبت بسیاری روی ذهن و عملکرد افراد در زندگی فردی و اجتماعی گذاشته و نقش پررنگی در پربارسازی اوقات فراغت به ویژه در کودکان و نوجوانان دارد و همچنین موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تأکید کرد: باید شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنیم تا کودکان و نوجوانان استان به کتابخانه‌های عمومی و مطالعه گرایش پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات سمنان با بیان اینکه تغییر اینترنت در کتابخانه‌های عمومی از بستر Adsl به vdsl و فیبر نوری این امکان را فراهم می‌آورد که دسترسی به اینترنت با سرعت بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در گام نخست، کتابخانه‌های عمومی پرمراجعه استان سمنان با حداقل هزینه به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند و در گام‌های بعدی، تمام کتابخانه‌های عمومی به این شبکه متصل خواهند شد.

به گزارش فارس؛ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در آینده نزدیک، اتصال چهار کتابخانه عمومی در استان سمنان به شبکه فیبر نوری پرسرعت مخابرات، استفاده از تخفیف سرویس اینترنت پرسرعت خانگی برای همکاران، کمک به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی مشترک از مهم‌ترین مباحثی بود که در این نشست مشترک موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309779

مهمترین اخبار ایران و جهان: