نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 11:22

تامین آب شرب ۲۵۰ هزار نفر از سد گرین نهاوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد گرین نهاوند آب شرب ۲۵۰ هزار نفر از مردم شهر نهاوند و روستاهای اطراف را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  رضا اخلاص‌مند صبح امروز در جلسه‌ بررسی طرح‌های آبی در شهرستان نهاوند با بیان اینکه بحران آب شهر همدان با حمایت رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار و وزیر نیرو حل شد اظهار کرد: اعتبار ابلاغی برای شروع عملیات اجرایی بند وراینه ۱۶ میلیارد تومان است که پیمانکار ذیصلاح برای این پروژه انتخاب شده و به زودی عملیات اجرای خود را شروع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم یک اصل در اجرای پروژه‌هاست، افزود: قطعا منافع اجرای یک پروژه به خود مردم آن منطقه برمی‌گردد و باعث ایجاد ارزش افزوده شده و ارزش سرمایه‌گذاری در منطقه را افزایش خواهد داد‌.

 مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سیستم انحراف و کالورت سد گرین به زودی به پایان می‌رسد افزود: سد گرین آب شرب ۲۵۰ هزار نفر از مردم منطقه را تامین خواهد کرد.

وی میزان حجم مخزن سد گرین نهاوند را ۱۰ میلیون و حجم تنظیم آن را ۲۲.۱ میلیون یاد کرد و افزود: سه میلیون متر مکعب آب از این سد برای صنعت تخصیص داده خواهد شد که این میزان آب با توجه به ممنوعیت دشت و عدم امکان تخصیص از منابع آب زیرزمینی، اقتصاد شهرستان را شکوفا خواهد کرد.

اخلاص‌مند با بیان اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای همدان از تشکیل تشکل‌های آب‌بران حمایت می‌کند، افزود: تشکل‌های آب‌بران با حضور بهره‌برداران همان کانال است و در اصل با تشکیل این تشکل‌ها بهره‌برداری، نگهداری و حفاظت از شبکه‌ها به خود مردم واگذار می‌شود.

وی ارزش بهره‌وری آب در کشت‌های گلخانه‌ای را ۱۰ برابر کشت‌های باز دانست و افزود: رشد کشت‌های گلخانه‌ای در استان بسیار خوب بود است‌.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۶ دریچه شبکه آبرسانی تعمیر شده، افزود: هزینه آب بهایی که از بهره‌برداران شبکه‌ها دریافت می‌شود در راستای تعمیر و اصلاح همان شبکه هزینه خواهد شد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620375

مهمترین اخبار ایران و جهان: