نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 18:42

۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی استان یزد رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پایان طرح رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی استان در سال 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده، عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۹۵ در استان یزد با انعقاد دو قرارداد آغاز شد، اظهار کرد: به موجب تبصره ۳ الحاقی ماده ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ۱۳۹۴/۲/۲۰ با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام و پس از رفع موارد اختلافی سند مالکیت اصلاح شد.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ و با کاداستر قسمت زیادی از پلاک‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در بانک اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت و در پی آن اجرای طرح سرعت گرفت، بطوریکه بیش از ۸۰ درصد از این پلاکها از سال ۱۴۰۱ به بعد و با همکاری اعضاء کمیسیون رفع تداخلات استان یزد تعیین تکلیف شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به این‌که حدود ۸۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان مشمول طرح رفع تداخلات است، تا پایان شهریور ماه امسال حدود۷۸ هزار هکتار از این اراضی در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و تعیین تکلیف شد.

حاتمی‌زاده با اشاره به این‌که سال ۱۴۰۲ برای پروژه رفع تداخلات استان یزد، سال پایان این طرح هدف گذاری شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن بخشی از اراضی کشاورزی در پلاک‌های حریم شهرها که تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی است با وجود قوانین و مقررات حوزه راه و شهرسازی، ارزش بالای زمین، وجود پرونده‌های متعدد در دادگاه کار اتمام این طرح در دیماه امسال به پایان رسید.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652475

مهمترین اخبار ایران و جهان: