نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 20:52

اختصاص ۴۱ درصد از سهم اشتغال‌زایی کشور به بخش صنعت

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، پیشرفت سهم صنایع کشور در اشتغالزایی را نتیجه تلاش صنعتگران دانست و گفت: با تلاش جامعه صنعتی برای نخستین بار ۴۱ درصد از سهم اشتغال کشور به صنعت اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مهدی برادران، در سفر یک روزه به استان فارس در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان با مثبت ارزیابی کردن روند توسعه صنایع گفت: پیشرفت جایگاه اشتغالزایی صنایع در کل کشور توسط رئیس دولت در حال پیگیری است و امیدواریم ثمرات آن را خانواده‌ها ببینند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت اشتغالزایی صنایع کشور را در ماه‌های اخیر مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: صنعت کشور توانسته سهمی نزدیک به ۴۱ درصد از اشتغال کشور را کسب کند و لذا در پی بهبود وضعیت صنایع کشور هستیم.

برادران گفت: در ۹ ماه اول سال جاری ۳۷۰ هزار شغل جدید و خالص به همت جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و اشتغالزایی در صنایع کشور به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که حدود ۴۱ درصد اشتغالزایی کل کشور را شامل می‌شود.

بازدید از واحدهای مختلف صنعتی استان فارس و جویا شدن مشکلات آنها و نشست تخصصی با فعالان صنعتی استان فارس از دیگر برنامه‌های معاون صنایع عمومی وزارت صمت در سفر به فارس بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621175

مهمترین اخبار ایران و جهان: