نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 07:42

استفاده از ظرفیت چهارمحال و بختیاری برای گردشگری ایثارگران

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در حوزه گردشگری و ورزش توجه ویژه‌ای به چهارمحال و بختیاری شده است و به زودی این استان میزبان مسابقات ورزشی جانبازان و ایثارگران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید‌محمد میرکاظمی در حاشیه سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: گردشگری ایثارگران و ورزش جانبازان وارد فاز جدیدی شده و در این بین از ظرفیت استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری استفاده می‌شود.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حوزه گردشگری و ورزش توجه ویژه‌ای به چهارمحال و بختیاری شده است و به زودی این استان محل رفت و آمد ایثارگران و برگزاری مسابقات ورزشی می‌شود.

وی توجه به ورزش ایثارگران و جانبازان را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: بسیاری از جانبازان سالهاست که با نارسایی بدنی، روحی، روانی و آسیب روبرو هستند که ورزش می‌تواند راهی برای حفظ روحیه سلحشوری و تندرستی آن‌ها باشد.

میرکاظمی اضافه‌کرد: چهارمحال و بختیاری حماسه‌ساز است و بخشی از فرهنگ و ادب حماسی کشور از سوی رزمندگان و جوانان غیور این منطقه شکل گرفته است که در همین راستا می‌طلبد هنرمندان، گذشته حماسی این قوم کهن را برای نسل جوان تبیین کنند که تحقق این مهم نیازمند خلاقیت و ابتکار است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: فرهنگ ترویج ایثار و شهادت باید مردمی‌ شود و مردم باید این مهم را به دست بگیرند و حضور داشته باشند و راهکارهای اصلی باید از سوی مردم ارائه شود زیرا مسؤولان تنها خدمتگزار هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان دارند زیرا این نسل اطلاعی از گذشته سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ندارد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647775

مهمترین اخبار ایران و جهان: