نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:46

بمباران کور رژیم صهیونسیتی و افزایش اعتراضات داخلی علیه دولت اسرائیل

در داخل کابینه رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم، اختلافات جدی وجود دارد. از دیگر سو شاهد هستیم که اعتراضات و فشارهای داخلی علیه دولت این رژیم هم افزایش پیدا کرده است.

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی درباره روند واکنش‌های گروه‌های مقاومت علیه مراکز و پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق و سوریه گفت: پس از عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر، هماهنگی قابل توجهی میان گروه‌های مقاومت منطقه به وجود آمد و فشار روی امریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی افزایش قابل‌توجهی پیدا کرد. با شروع جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه ناتو به رهبری امریکا هم موضوع اخراج نیروهای امریکایی از منطقه به صورت عملیاتی در دستور کار محور مقاومت قرار گرفت. بر همین اساس از جبهه‌های مختلف عراق، سوریه، لبنان و یمن این ضربات به میزان لازم به رژیم صهیونیستی و به تبع آن به امریکایی‌ها وارد شد تا جایی که امریکایی‌ها مجبور شدند پایگاه خودشان «ریف قامشلی» در شمال استان حسکه سوریه را تخلیه کنند.

وی در خصوص تشدید بحران داخلی اسرائیل و آینده جنگ غزه اظهار داشت:رژیم صهیونیستی در ابتدای این تحولات شعار نابودی حماس، از بین بردن تونل‌های مقاومت، دستگیری فرماندهان ارشد حماس و آزادی اسرای صهیونیستی را می‌داد ولی بعد از ۱۰۰ روز هنوز به هیچ یک از این اهداف نرسیده است. این رژیم بعد از مدتی ادعاها و شعارهای خود در این زمینه را کاهش داد و اعلام کرد که اولویت اولشان آزادی اسرای رژیم صهیونیستی است. این رژیم در این هدف نیز به نتیجه نرسیده است، چرا که بعضی از اسرای صهیونیست به خاطر بمباران کور این رژیم کشته شده‌اند. در این مدت جبهه‌های مختلفی هم علیه رژیم صهیونیستی باز شده است. در داخل کابینه رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم، اختلافات جدی وجود دارد. از دیگر سو شاهد هستیم که اعتراضات و فشارهای داخلی علیه دولت این رژیم هم افزایش پیدا کرده و تظاهرات‌کنندگان خواستار اقدامات بیشتر مقامات صهیونیست برای آزادی اسرا شده‌اند. اما اینکه چه چشم‌اندازی می‌توان متصور شد، باید به اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ هم نیم نگاهی داشت.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی شکسته شده است و از سوی دیگر تنفر عمومی در بین مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است. چنانکه شاهد برگزاری اعتراضات و تظاهرات علیه جنایت‌های این رژیم در کشورهای مختلف دنیا در این مدت بوده و هستیم. به نظر می‌رسد همه این موضوعات و همچنین اختلاف تاکتیکی رژیم صهیونیستی و امریکا، شرایط نابسامانی را برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده و رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان شرایط بازگشت به قبل از عملیات طوفان‌الاقصی را ندارد و به نظر می‌رسد تاب‌آوری این رژیم در حال از دست رفتن است.

این کارشناس دربار ه تنش‌های جاری بین یمن و امریکا گفت: امریکایی‏‌ها باتوجه به فشارهای داخلی که می‌گویند این عملیات خارج از مجوز کنگره صورت گرفته، چند روزی است که به‌رغم پذیرش ضربات نسبتاً قابل توجه از جانب نیروهای مسلح یمن، میزان حملات خود را به یمن کاهش داده‌اند. لذا احتمالاً امریکایی‌ها با وجود علاقه‌مند بودن به طولانی شدن جنگ در غزه، اوضاع داخلی و شرایط منطقه‌ای خود را این‌گونه نمی‌بینند که تداوم حملات به یمن را در دستورکار خود قرار دهند. البته امریکایی‎‌ها از اقدامی که انجام داده‌اند پشیمان نیستند و یا به طور کل این اقدام را از دستورکار خارج نخواهند کرد، چرا که در سیاست خارجی امریکا استفاده از اهرم نظامی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی، همیشه مطرح است و سیاست خارجی این کشور همواره نشان داده که اتکا به ابزار نظامی همچنان تنها راهکار موجود برای ادامه حضور این کشور در منطقه قلمداد می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647831

مهمترین اخبار ایران و جهان: