نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 20:41

سعدالله زارعی: تجاوز امروز آمریکا به عراق و سوریه «نمایشی» بود

کارشناس مسایل بین‌الملل تأکید کرد: تجاوز اخیر آمریکا به سوریه و عراق اقدام ابتکاری نبود بلکه در واکنش به ضربه‌ رکبان(اردوگاه در مرز اردن) بود.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - «سعدالله زارعی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، با اشاره به تجاوز هوایی بامداد امروز آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق اظهار کرد: تجاوز هوایی آمریکا به خاک عراق و سوریه، اتفاق تازه‌ای نبود و پیش‌تر آمریکایی‌ها به پایگاه‌هایی در عراق و سوریه حمله کرده بودند؛ این حملات شباهت زیادی به حملات قبلی دارد.

وی با اشاره به حملات مقاومت به پایگاه نظامی آمریکا در اردن، اظهار کرد: کاری که مقاومت در پایگاه «رکبان» علیه آمریکایی‌ها انجام داد ابتکار عمل، اقدامی ویژه، خارج از جغرافیای مقاومت و در محیطی دور از تصور آمریکا بود.

زارعی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه از وقوع حوادث غیر مترقبه (واکنش احتمالی ایران و عدم افزایش سطح درگیری‌ها در منطقه) پیشگیری کنند، ابتدا تمرکز زیادی درباره سطح واکنش خود داشتند و پس از آن دست به اقدامات عمدتاً نمایشی و جنایتکارانه زدند. تجاوز امروز آمریکا، سطح کنترل شده‌ای از واکنش به منظور متوقف‌کردن اتفاقاتی از قبیل آنچه در «رکبان» رخ داد، بود.

وی افزود: بنابراین تجاوز اخیر آمریکا به سوریه و عراق، نه اقدام ابتکاری بلکه صرفاً در واکنش به ضربه‌ای که در اردن دریافت کردند، بود.

گفتنی است، منابع خبری در سوریه و عراق بامداد امروز از تجاوز جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکایی به مناطقی در استان «دیر الزور» واقع در شرق سوریه خبر دادند. به گفته این منابع در این حملات، مناطقی بین «البوکمال» و «المیادین» در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659531

مهمترین اخبار ایران و جهان: