نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 00:07

پیشرفت 67 درصدی بیمارستان ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس گفت: بیمارستانی که این پالایشگاه در حال ساخت آن در قالب مسؤولیت های اجتماعی است، تاکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا جعفر پور بروجنی مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران در بازدید از بیمارستان 264 تختخوابی ستاره خلیج فارس عنوان داشت: بررسی‌هایی از پیشرفت پروژه صورت گرفت و نکته نظرات اصلاحی مطرح شد اما در مجموع بیمارستان سیر خودش را با سرعت و قوت طی  می‌کند.

 جعفرپور بروجنی بیان کرد: سال ۱۳۹۷ نقطه آغاز ساخت بیمارستان است و تا سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جذب اعتبارات مربوطه و هدف گذاری‌هایی در این زمینه شده است توانستیم یک قرارداد جامع برای تتمه کارهای باقیمانده به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان ببندیم. 

 

وی در ادامه گفت: ۱۲ بسته خرید مهم از جمله ژنراتورها، آسانسورها، موتورخانه، هواساز و تابلوهای برق انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی اکنون می‌بایست روی ۲۳ درصد پیشرفت باشیم اما ۶۰ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی هستیم و تمام شرایط برای اینکه سال آینده در دهه مبارک فجر بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد مهیاست و اعتباراتی که لازم بوده جذب شده است.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس از محل ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۷ با تخریب ساختمان بخش سوانح و سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اقدام به ساخت یک بیمارستان مدرن و هوشمند با رفاهیات مناسب بستری هتلینگ بخش استراحت پزشکان و کادر درمان در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع در ۷ طبقه در موقعیت شمالی ساختمان اصلی بیمارستان به عنوان بخش الحاقی مرکز درمانی شهیدمحمدی کرده است. 

 

علیرضا قلیاف مدیر پروژه بیمارستان 264 تختخوابی خلیج فارس نیز در این باره گفت: بیمارستان خلیج فارس در زیر بنای کلی ۲۸ هزار متر مربع در ۷ طبقه شامل طبقات زیر زمین،طبقه همکف و 5 طبقه فوقانی به مساحت 4500 متر مربع است. 

در طبقه زیر زمین موتورخانه سردخانه آشپزخانه آندوسکوپی قرار دارند و طبقه همکف شامل درمانگاه‌ها سالن غذاخوریح داروخانه، سالن همایش‌ها، درمانگاهای تخصصی قلب، مغز، ریه و سی تی اسکن مستقر است. 

طبقه اول شامل ۱۰ اتاق عمل که وسیله یک پل ارتباطی به ساختمان اصلی شهید محمدی ملحق می‌شوند در طبقات اول تا سوم بیشتر اتاق‌های بستری، icu, ccu,و ccu ویژه است با طبقه پنجم به صورت اختصاصی به بخش عفونی اختصاص داده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663475

مهمترین اخبار ایران و جهان: