نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 00:57

خیانت‌ها و جنایت‌های دوران پهلوی برای مردم بیان شود

اردستان-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: خیانت‌های شاهان دوران پهلوی نسبت به ایران و جنایتهای آنها، جزئی از تاریخ گذشته ایران است که باید برای مردم و جوانان به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ‌پاسدار روح الله صنعتکار شامگاه در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در اردستان، اظهار داشت: شهیدان فائق و مدرس از جمله شهدای انقلاب در شهرستان اردستان هستند که یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم؛ شهید مدرس که اهل همین منطقه اردستان است از جمله شهدای شاخص روحانیت در انقلاب هستند.

وی افزود: جدا شدن دو سوم خاک کشور در زمان قاجار و پهلوی از ایران از جمله خیانت‌هایی است که به این کشور شده و بین حکومت قاجار و پهلوی تفاوت‌هایی در زمینه از دست دادن زمین و خاک کشور وجود دارد.

فرمانده سپاه اردستان تصریح کرد: شاهان قاجار بخش‌های بسیاری از کشورمان را در جنگ و در اثر بی‌کفایتی از دست دادند و جدا شد اما در دوره‌های اول و دوم پهلوی، محمد رضا شاه از طریق تلفن و بدون جنگ بحرین را از ایران جدا کرد.

صنعتکار خاطرنشان کرد: رضا شاه جمعیت زیادی از مردم را به شیوه‌های مختلف و مخفیانه به قتل رساند همچنین قتل میرزا کوچک خان جنگلی و دیگر افراد که به بدترین شکل ممکن به قتل رسیدند از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه خیانت‌های پهلوی باید برای مردم بیان شود، تاکید کرد: در دوران قبل انقلاب با وجود اینکه کشور از لحاظ اقتصادی در تحریم قرار نداشت اما شدیدترین تورم اقتصادی در این کشور وجود داشت و در خصوص این موضوع نیز خود سران موضوع در سخنرانی‌های خود اعتراف کردند.

فرمانده سپاه اردستان یادآور شد: مواردی از جمله حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران، اعطای حق مصونیت قضائی یا کاپیتولاسیون و غیره از جمله خیانت‌های محمدرضا شاه پهلوی به ایران بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028731

مهمترین اخبار ایران و جهان: