نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 14:59

ضرورت توجه به «تربیت مبلغ مهدوی» در کارگروه مهدویت اردبیل

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تقویت و ساماندهی امر تبلیغ با اجرای طرح «تربیت مبلغ مهدوی» در اولویت کارگروه مهدویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه با اعضای کارگروه مهدویت در اردبیل در سخنانی اظهار کرد: در عصر کنونی نگاه به وقایع عالم مبتنی بر مهدویت و آخرالزمان مورد توجه بوده و نیازمند فعالیت گسترده در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر تقویت فعالیت کارگروه مهدویت در اردبیل تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی این کارگروه ساماندهی امر تبلیغ مهدویت در استان است و باید این امر با بهره‌گیری از تخصص و دانش نوین تبلیغی در اولویت قرار گیرد.

وی اجرای طرح «تربیت مبلغ مهدوی» را ضروری دانست و افزود: فعالیت مبلغین مهدویت باید به نحو شایسته هدایت و حمایت شود چرا که توجه به ظرفیت و استعداد آنان، باعث بالندگی فعالیت‌ها و ارتقای انگیزه و هویت بخشی در مبلغین می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: سیاست گذاری و راهبری در حوزه مهدویت باید به صورت مستمر و در طول سال اجرا شده و برنامه‌های اثربخش و هدفمند در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت برنامه ریزی مدون برای بزرگداشت اعیاد شعبانیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر اجرای برنامه‌های فاخر در اعیاد شعبانیه تاکید کرد و گفت: جلسات ثابت سه شنبه‌های مهدوی و دعای ندبه با تقویت شبکه مستقل فعالین فضای مجازی در حوزه مهدویت از برنامه‌های شاخص کارگروه مهدویت در استان است که در اعیاد شعبانیه نیز باید بر اجرای برنامه‌های جشن و سرور توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: برپایی غرفه‌های مهدویت همراه با برنامه‌های شاد و اجرای سرودها و تئاتر خیابانی در میادین اصلی شهر، راه اندازی کاروان شادی خودرویی، دعوت از هنرمندان طنزپرداز و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، فضاسازی و تزئین شهر با همکاری شهرداری از جمله برنامه‌های مورد توجه در اعیاد شعبانیه است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر استفاده از توانمندی و ظرفیت فعالین فرهنگی در حوزه مهدویت تاکید کرد و گفت: اجرای پویش کتابخوانی و دلنوشته مهدوی، اجرای طرح «۳۰ مدرسه، ۳۰ جشن» ویژه دانش آموزان و تجلیل از برترین‌های علمی، اخلاقی، قرآنی و برگزیدگان مسابقه خطبه فدکیه در گرامی داشت اعیاد شعبانیه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل برخورداری از محتوای غنی در برنامه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: مبلغین و سخنرانان اعزامی به برنامه‌ها باید مباحثی با محتوای غنی ارائه کنند تا در تقویت افکار مخاطبین مؤثر بوده و عاری از هرگونه آسیب و شبهه باشد.

وی افزود: مساجد در مناطق مختلف باید توسط روحانیون محل برای اجرای برنامه‌های مهدوی مهیا شده و مساجد محوری و شاخص برای اعیاد شعبانیه میزبان باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046131

مهمترین اخبار ایران و جهان: