نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 15:03

اسکان بیش از 7هزار معتاد متجاهر در روزهای سرد خراسان رضوی/ برنامه توانمندسازی معتادان در دستور کاراست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از افزایش دوبرابری اسکان معتادان متجاهر در روزهای سرد زمستان در استان خبر داد.

محمدحسین صالحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برنامه جمع‌آوری، نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر در استان اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در کمپ های خراسان رضوی داشتیم اما در ایام سرد سال جاری تا حدود ۷هزار نفر را اسکان دادیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نگهداری معتادان متجاهر بعد از دوره درمان گفت: طبق قانون پس از پاک‌سازی و ترک باید بهبودیافته ها را آزاد کنیم. در صورتی که بیش از ۷۰ درصد این افراد پس از آن که به خانه یا خیابان می روند دوباره به مواد مخدر آلوده می شوند و همین چرخه ترک و اعتیاد دوباره ادامه دارد. موضوعی که در دستور کار ما قرار گرفته بحث توانمندسازی معتادان متجاهر است تا با این شیوه چرخه اعتیاد دوباره را بشکنیم. امیدواریم در سال های آینده آمار اعتیاد دوباره افراد بهبودیافته کاهش یابد.

صالحی ادامه داد: در برنامه توانمندسازی، افراد بهبودیافته پس از رهایی از آلودگی به مواد مخدر تحویل مرکز توانمندسازی می شوند و تا مدت یک سال به آن ها کمک می شود تا به بهبودی کامل برسند و یک مهارت یاد بگیرند. این افراد وقتی کسب درامد داشته باشند و مورد پذیرش خانواده ها قرار بگیرند به احتمال کمتری در دام اعتیاد می افتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074475

مهمترین اخبار ایران و جهان: