نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 16:45

ظرفیت جوانان در اداره کشور به‌کار گرفته شود

امام جمعه رباط‌کریم گفت: باید نهادهای تصمیم‌گیر با برنامه‌ریزی دقیق ظرفیت نهفته جوانان را به صحنه بیاورند و در اداره کشور به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نیمه شعبان روز میلاد حضرت امام عصر (عج) اظهار کرد: منتظران واقعی امام زمان(عج) تلاش می‌کنند همان راهی را که حضرت بنا دارند بپیمایند را در حد امکانات و توانایی خود طی کنند و مرزهای حق و باطل و جبهه‌بندی این دو را شفاف و آشکار سازند. 

وی با بیان اینکه انتظار فرج یعنی شناخت جبهه حق، شناخت رهبر و امام جبهه حق، یاری کردن جبهه حق، تلاش برای حاکمیت حق و مبارزه با ظلم و استکبار، تاکید کرد: منتظر ظهور باید زمینه ظهور حضرت را با تهذیب نفس و اصلاح خود و جامعه فراهم کند. 

امام جمعه رباط‌کریم گفت: نقش وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت و خنثی کردن توطئه‌های دشمن بسیار حساس و برجسته است. وزارت اطلاعات با اشراف خوبی که بر حرکات دشمنان و مزدورانشان دارد در عرصه پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی موفق بوده است. 

ترابی با اشاره به میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان تصریح کرد: جوانان را باور کنیم، جوانان سرمایه ارزشمند نظام و کشورند که باید از توانمند‌ی‌های آن‌ها حداکثر استفاده را ببریم باید نهادهای تصمیم‌گیر با برنامه‌ریزی دقیق ظرفیت نهفته جوانان را به صحنه بیاورند و در اداره کشور به کار بگیرند. 

وی همچنین با اشاره به روز درختکاری و اهمیت آن گفت: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمتری در زندگی بشر ایفا می‌کنند. کاشت درختان و حفظ باغات و جنگل‌ها و توسعه فضای سبز راه حل مناسبی برای مبارزه با آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی است. 

امام جمعه رباط‌کریم در بخش دیگری از خطبه بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام راحل در ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف خود، گام‌های مؤثری برداشته و موفقیت‌های خوبی داشته است و در آستانه عید باستانی نوروز مردم نوع دوست و پر عاطفه ایران اسلامی همانند گذشته به یاری محرومان و نیازمندان می‌شتابند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070275

مهمترین اخبار ایران و جهان: