نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 23:07

احداث ۴۲۰۰ واحد مسکونی طی دو سال اخیر در گلستان

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طی دو سال اخیر چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین استان احداث و یا در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی تاکنون ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان ۵۳ درصد است که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشور است، افزود: در استان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن همچنان غیرمقاوم و ناایمن است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طی ۲ سال اخیر در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای ۱۷ هزار واحد مسکونی روستایی پروانه ساختمانی صادر و کل پرونده‌ها به بانک‌های عامل ارسال شد که تا کنون ۹۷ درصد از تسهیلات جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساختمانی ۸۸ درصد از واحدها آغاز شده است، اظهار کرد: در حوزه تولید مسکن روستایی استان با مقایسه با ۲ سال مشابه گذشته ۱.۵ برابر رشد داشته است.

به گفته حسینی رتبه استان در بخش جذب اعتبارات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی اول تا سوم کشوری است.

وی یادآورشد: چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ۲ سال گذشته ویژه محرومین استان احداث و یا در حال احداث است که در قالب طرح‌های مشارکتی و تفاهم نامه با نهادهای حمایتی و انقلابی در حال اجراست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485531

مهمترین اخبار ایران و جهان: