نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 15:34

برگزاری پویش «همراهان راه نجات اربعین» در مرزهای خوزستان

اهواز- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پویش «همراهان راه نجات اربعین» در پایانه‌های مرزی استان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فواد غزیعلی ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: اجرای پویش «همراهان راه نجات اربعین» با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائران، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه آغاز شده و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش نیز برنامه‌های فرهنگی از ساعت هشت شب به مدت ۲ ساعت در ایستگاه‌های شلمچه و چذابه برگزار و برنامه فرهنگی همچون تعزیه خوانی و شعرخوانی اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص جابه‌جایی زائران از پایانه‌های مرزی استان گفت: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان نسبت به آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند، استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز استان‌هایی از جمله کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند که انتظار داریم این استان‌ها در بحث حمل و نقل کمک کنند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از مرزهای شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابه‌جایی این زائران وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین آمادگی برای تأمین سوخت موردنیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود برگردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471531

مهمترین اخبار ایران و جهان: