نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 08:31

آیت‌الله محمدی عراقی: اباعبدالله رمز و راز بقاء دین تا ظهور منجی است.

عضو تشخیص مصلح نظام و نماینده استان کرمانشاه در خبرگان رهبری گفت: خداوند متعال خواسته است که بقاء دینش از راه امام حسین(علیه‌السلام) باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی عراقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: خداوند ویژگی‌های به حضرت اباعبدالله‌‌الحسین(علیه‌السلام) عطا کرده که به هیچ‌یک از انبیا و اولیاء عطا نکرده است.

وی افزود: یکی از این ویژگی‌ها و اختصاصات اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام)، ماجرای اربعین و سیل عظیم زوار ایشان در این ایام هست. هیچ معصوم و هیچ پیامبری مراسم اربعین ندارد درصورتی‌که در ماجرای امام حسین(علیه‌السلام) اربعینی وجود دارد که سال‌به‌سال بر حجم زوار و عظمت این جریان اضافه می‌شود. علت این موضوع هم این است که خداوند متعال خواسته است که بقاء دینش از راه امام حسین(علیه‌السلام) باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: حضرت اباعبدالله هر چه که داشت در راه خداوند متعال فدا کرد و در مقابل خداوند هم همه‌چیز به ایشان عطا نمود. در هیچ دین، مکتب و فرهنگی این عظمت را که عاشورا و اربعین امام حسین(علیه‌السلام) خلق کرده است را سراغ نداریم و ما باید شاکر و قدردان این موهبت الهی باشیم.

وی در خصوص قدردانی مردم برای داشتن این نعمت خاطرنشان کرد: این حجم از زواری که در مسیر تردد می‌بینیم، گواه عظمت این امام است.

محمدی عراقی ادامه داد: این عظمت، این افتخار، این نورانیت و این خورشید درخشان برای همه‌ی ما راهنما هست.

نماینده استان کرمانشاه در خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید همان‌طور که حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) درراه حق استقامت کردند، به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) استقامت کنیم و ایستادگی کنیم، همان‌طور حضرت اباعبدالله در مقابل شهادت، اسارت، اهانت استقامت کردند.
هرساله در ایام اربعین حسینی، خیل عظیم زوار ایرانی از مرزهای شش‌گانه روانه زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) می‌شوند و این موضوع مختص ایرانیان نبوده و هر ساله از سراسر جهان رائرانی در ایام اربعین به سمت کربلا روانه خواهند شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490531

مهمترین اخبار ایران و جهان: