نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:47

پارک علم و فناوری دستگاه برتر در تحقق شعار سال شد

پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان دستگاه برتر در تحقق شعار سال معرفی و تجلیل شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز در آیین معرفی برترین‌های جشنواره جشنواره شهید رجایی استان مرکزی پارک علم و فناوری به عنوان دستگاه برتر در حوزه تحقق شعار سال معرفی و تجلیل شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در اراک گفت: پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق شعار سال اقدامات متعددی را در حوزه‌های مختلف انجام داده که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف رشد بخشی از این اقدامات است.

محمد داستان افزود: کمک به دانش بنیان شدن شرکت‌ها، تسهیل سازی روند تبدیل شدن شرکت‌ها به دانش بنیان، کمک به توانمندسازی شرکت‌ها، برگزاری رویدادهای فناورانه در دانشگاه‌های مختلف با هدف آشنایی دانشجویان و دانشگاه‌ها با نحوه حرکت در مسیر دانش بنیان شدن، تلاش در راستای رفع مشکلات شرکت‌ها از طریق رایزنی‌ها با ادارات و واحدهای ذی‌ربط، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف کشوری فناورانه و... بخشی دیگر از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی از ثبت 142 شرکت دانش بنیان در استان خبر داد و بیان کرد: فروش و درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری استان بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است.

 رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تقویت مسیر و حمایت گسترده‌تر از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، افزایش تعامل با بنیاد علوی، بنیاد برکت و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حل مشکلات شرکت‌ها و حمایت از آنان، فعال کردن صندوق پژوهش و فناوری استان بعد از یک سال تعلیقی را از برنامه‌های آتی پارک برشمرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498431

مهمترین اخبار ایران و جهان: