نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:22

اعلام برنامه‌های سوگواری دهه آخر صفر در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

شیراز - مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آستان احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) از ویژه‌برنامه‌های این آستان برای گرامیداشت ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی نیک در خصوص این خبر با اشاره به این که برنامه‌های این آستان از ۲۲ شهریورماه آغاز می‌شود، بیان کرد: مراسم گرامیداشت ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهدای حادثه تروریستی حرم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی سخنرانی کرده و مداحان اهل‌بیت (ع) نظیر مهدی منصوری، خلیل نگهبان و سید محسن بنی فاطمی مرثیه‌سرایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: چهارشنبه ۲۲ شهریورماه از ساعت ۱۰ صبح، دسته‌جات عزاداری و عاشقان نبی اکرم و امام حسن مجتبی علیهماالسلام، با حضور در حرم مطهر به سوگواری کرده و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز، مراسم عزاداری همراه با مرثیه‌سرایی، با نوای حجت‌الاسلام احمدی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حقیقی نیک افزود: شنبه ۲۵ شهریورماه، در صبح شهادت امام رضا (ع)، از ساعت ۱۰ صبح مراسم سوگواری در صحن و سرای این بارگاه منور برگزار خواهد شد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، سید محسن بنی فاطمی در رثای شهادت این امام همام، مرثیه‌سرایی خواهد کرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا نیز آئین واژه‌گردانی خدام حرم مطهر در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری دهه آخر صفر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494331

مهمترین اخبار ایران و جهان: