نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 08:37

وزیر خارجه انگلیس امروز به فلسطین و فلسطین اشغالی می‌رود

وزیر خارجه بریتانیا امروز (دوشنبه) برای دیدار با مقام‌های تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به فلسطین و فلسطین اشغالی سفر می‌کند تا درباره راه‌حل دولتی و ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه بریتانیا قصد دارد امروز به فلسطین و فلسطین اشغالی سفر کند و ضمن اعمال فشار برای تجدید گفت وگو در خصوص راه‌حل «دو دولتی» (برای فلسطین)، در خصوص ایران نیز با مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که وزیر خارجه انگلیس در سفر خود به اراضی اشغالی که امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود قصد دارد به مقابله با تهدیدات برای امنیت منطقه از جمله ایران متعهد شود.

بر اساس این گزارش، کلورلی در این سفر با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

رویترز ادامه داد، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه این هفته (۱۲ سپتامبر، ۲۱ شهریور ماه) در یک کنفرانس امنیت بین‌الملل قصد دارد درباره چالش‌های امنیتی که اراضی اشغالی با آن مواجه است و همچنین اهمیت راه‌حل دو دولتی سخنرانی کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، کلورلی در سخنرانی خود قصد دارد جمهوری اسلامی ایران را به «توانمندسازی تروریسم» از طریق حمایت از گروههای مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطینیان متهم کند.

کلورلی در آستانه سفر خود به اراضی اشغالی گفت: «انگلیس و اسرائیل از نزدیک با یکدیگر همکاری می‌کنند تا مردم خود را ایمن نگه داریم». وی به «تجدید مشارکت امنیتی نزدیک در مواجهه با تهدیدات غیرقابل پذیرش از سوی رژیم ایران» متعهد شد.

بر اساس این گزارش، کلورلی قصد دارد در این سفر با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیدار و گفت‌وگو کند و مراسم نمایش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» حضور یابد».

بر اساس این گزارش، کلورلی همچنین در حین بازدید از قلمروهای فلسطینیان قصد دارد از اردوگاه اسرای «جلازون» در کرانه باختری برای ملاقات با اسرای فلسطینی بازدید کند.

خشونت‌ها در کرانه باختری در یک سال گذشته در پی حملات مداوم صهیونیست‌ها به فلسطینیان تشدید شده است و چشم‌انداز احیای مذاکرات سازش تحت میانجیگری آمریکا با هدف ایجاد یک قلمرو فلسطینی در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی بسیار ناچیز است.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493931

مهمترین اخبار ایران و جهان: