نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 23:04

خبر خوب| بیمه زنان خانه دار دارای 3 فرزند رایگان شد/ عضویت ۱۸۳ هزار کشاورز در صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان‌ فارس

مدیر کل بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان فارس از افزایش ۶۰‌ درصدی سطوح درآمدی در سال جاری و ثبت نام رایگان و عضویت زنان خانه دار دارای سه فررند در صندوق بیمه روستاییان‌ و عشایر استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن کمالی مدیر کل بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، ضمن‌ اشاره به ضرورت و اهمیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان‌ و عشایر، هدف از تاسیس این  صندوق را رسیدن جامعه به یک رفاه نسبی، رفع معضلات اجتماعی و تامین‌ معیشت زندگی دانست و گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان‌ و عشایر در سال ۸۴ و در راستای  اصل ۲۹ قانون اساسی با هدف حمایت از کشاورزان، روستاییان‌ و عشایر و همچنین بهره مندی آنها از تسهیلات و خدمات بیمه ای تاسیس شد.

 وی افزود: آحاد جامعه و به نوعی کسانی که شرایط عضویت در دیگر صندوق های بیمه ای را ندارند با عضویت در این صندوق و با بیمه پردازی خود، در آینده همانند دیگر  کارکنان و شاغلان دستگاه های دولتی از خدمات دولت که شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، و نقل و انتقال سوابق بیمه است بهره مند خواهند شد.

کمالی یادآور شد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان‌ فارس با ۱۷۴ کارگزار در مناطق مختلف شهری و روستایی توانسته است، حدود ۱۸۳ هزار کشاورز روستایی و عشایری را  به عضویت خود درآورد.

این‌ مقام‌ مسئول گفت: در حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مستمری بگیر روستایی و عشایری استان فارس تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر است که در حدود ۳۰ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

کمالی ضمن درخواست همراهی و  همکاری در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ بیمه ای در بین جامعه ی هدف از رسانه، گفت: جامعه هدف ما بنا به دلایل متعددی ازجمله سطح تحصیلات، عدم‌ دسترسی به رسانه های گروهی و همچنین نوع حرفه و شعلی که دارند، از مزایای بیمه اطلاعات کافی ندارند بنابر این همت همگانی لازم‌ است تا افراد فاقد بیمه زیر چتر حمایت صندوق های بیمه ای قرار بگیرند.

او افزایش نیروی کار، راندمان و بهره وری در بخش کشاورزی و دامداری، جلوگیری از مهاجرت گروه مولد ( تولید کننده ) از روستا به شهر، رفع دغدغه مشکلات  معیشتی توسط مردم و مسئولین‌ حکومتی را از مزایای فعالیت گسترده صندوق بیمه ای برشمرد و تصریح کرد:  افزایش  ۸ سطح  به ۱۰ سطح درامدی و همچنین، افزایش  ۶۰ درصدی به سطوح درامدی صندوق  از جمله اقدامات شاخص در زمینه بهره وری است که هر فرد با توجه به بنیه و توان مالی خود هر کدام از سطوح را انتخاب  می کند که  پایه حقوقی بعد از بازنشستگی برای مستمری بگیران طبق فرمول خاص و بر مبنای همان سطح درامد انتخاب شده  و این سطح سالی یک بار می تواند در سطوح بالاتر تغییر یافته  و ارتقاء داده شود.

کمالی با در نظر گرفتن‌ افزایش ۶۰ درصدی به سطوح درآمد ، حداقل سقف پرداختی یک‌بیمه پرداز در یکسال را  ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر این  پرداختی  را ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار  تومان اعلام‌کرد. و تصریح نمود: اقزایش سطوح درامدی  با توحه به تورم است که حقوق پرداحتی برای بیمه گذار در آینده جوابگوی مایحتاج زندگی آن فرد باشد.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان فارس، ضمن اشاره به امضاء و انعقاد تفاهم‌ نامه این سازمان با دیگر نهادها گفت: ۱۵ هزار نفر از مستمری بگیران کمیته امداد و ۸ هزار نفر از مستمری بگیران سازمان بهزیستی استان فارس تحت پوشش بیمه  روستایی و عشایری هستند که در زمان بازنشستگی از پوشش دستگاه های حمایتی خارج شده و مستمری بگیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر خواهند شد.

وی با اشاره به طرح در حال عملیاتی شدن در سه استان از کشور گفت: پیش بینی بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در سراسر کشور نیز از اهداف و اقدامات این صندوق است که در آینده اجرا خواهد شد.

او  در پایان افزود: طرح ثبت نام زنان‌خانه دار دارای ۳ فرزند که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه ای نیستند در هیات دولت به تصویب رسیده است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212375

مهمترین اخبار ایران و جهان: