نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 18:54

تولیدات کشاورزی مازندران از ۸ میلیون تن فراتر رفت

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید محصولات کشاورزی، دامی و غیره در استان از هشت میلیون تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که امنیت غذایی را برای تأمین نیازهای غذایی کشور مهم برشمرد و گفت: مازندران بخش قابل توجهی از غذای کشور را تأمین می‌کند زیرا قطب تولید کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به تنهایی بخش عمده‌ای از محصولات را تولید می‌کند.

وی با اشاره به این که به دلیل شرایط کرونا در کشور باید برای تأمین و امنیت غذایی بیشتر تلاش کنیم، آن را در راستای امید آفرینی مهم دانست و گفت: امنیت غذایی و گشایش در سفره‌های مردم از برنامه‌ها مهم است و تأمین امنیت غذایی برنامه و اولویت مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با عنوان این که ۲۵ درصد تولید گوشت سفید کشور توسط مازندران تولید می‌شود، گفت: همچنین بیش از ۴۱ درصد برنج کشور را تأمین و تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی در مازندران از ۸ میلیون تن فراتر رفته است، گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان و علمی و فنی در ارتقای میزان تولید مؤثر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری نیز نسبت به سال‌های گذشته با رشد روبرو بودیم، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی دو برابر نسبت به برنامه مصوب رشد داشته است‌.

عنایتی از ایجاد پنج هزار و ۴۰۰ شغل در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۲۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت برای اولین بار در زمینه محصولات زراعی از مهرماه سال گذشته، گفت: جایگزینی محصولات کم آب بر به جای پرآب بر در طرح کشت و رعایت الگوی کشت مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعیین تکلیف اراضی کشاورزی را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: تا پایان سال قبل بیش از ۱۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی تعیین تکلیف شدند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

عنایتی سنددارکردن اراضی کشاورزی را از برنامه‌های مهم دولت در استان بیان کرد و گفت: با اجرای طرح اقتصادی استان مازندران حدود ۱۵ هزار تن از کالاهای اساسی را برای نیاز مردم استان و کشور تولید و عرضه کرده است و این کالاها شامل گوشت سفید و قرمز، شکر، برنج و غیره بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: باید ۱۱ قلم کالا در این راستا تحمیل و تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در استان تولید شده است، گفت: تا پایان سال ۲۵ هزار تن گوشت تولید و ۵۷ هزار متر نیز بر سطحلخانه‌های استان اضافه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275775

مهمترین اخبار ایران و جهان: