نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 14:04

ازدواج آسان از راهکارهای افزایش جمعیت است

امام‌جمعه نطنز با بیان اینکه یکی از راه‌های عبور از بحران جمعیت، ترویج ازدواج است، گفت: همه احساس تکلیف کنیم و ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: در روزهای اخیر جبهه مقاومت فلسطین پیروزی ارزشمندی را به دست آورد و جنبش مقاومت جهاد اسلامی ضربه سخت و سهمگینی به رژیم غاصب صهیونیستی زد.

 وی افزود: در هفته گذشته رژیم غاصب صهیونیستی تحت عنوان عملیات نظامی سپر و پیکان به نوار غزه حمله کرد و ۱۱ فرمانده میدان جنبش مقاومت جهاد اسلامی را به شهادت رساند.

یعقوبی بیان کرد: جنبش مقاومت جهاد اسلامی یک جواب پشیمان کننده‌ای را تحت عنوان عملیات انتقام آزادگان با شلیک یک هزار و ۴۶۹ موشک و خمپاره به رژیم صهیونیستی داد که به گفته خودشان گنبد پوسیده آهنین فقط توانست ۴۳۷ موشک را مهار کند و بقیه موشک و خمپاره‌ها به هدف خورد.

امام جمعه نطنز تصریح کرد: یک گروه کوچک از مقاومت در نوار غزه رژیم صهیونیستی را درمانده کرد و رژیم صهیونیستی با توسل به آمریکا و مصر خواستار آتش‌بس شد و از نظر روحی و روانی تمام مردم رژیم صهیونیستی را دچار مشکل‌ و روحیه سرمایه‌گذاران را از بین برد.

وی ادامه داد: به اعتراف خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی این رژیم نتوانست به جنگ یک سازمان کوچک که توانمندی حماس را ندارد برود و بر آن‌ها پیروز شود، قطعاً مقاومت تا پایان نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

یعقویی با گرامیداشت روز ملی جمعیت، بیان کرد: در ۳۰ سال گذشته در کشور موضوع جمعیت مغفول مانده و دشمن در تصمیم‌سازی برخی مسؤولان نفوذ کرده و گاهی خودمان با هزینه خودمان موضوع جمعیت را جدی نگرفتیم و تحت عنوان کنترل جمعیت کارهایی کردیم که در آینده به چالش خواهیم خورد.

امام جمعه نطنز گفت: در سال ۱۴۳۰ یک‌سوم جمعیت کشور پیر خواهد بود و کشور را نیروی انسانی می‌تواند بچرخاند و اقتصاد آن را فعال کند اما در ۳۰ سال آینده ما برای نیروی کار و دانشگاه چالش خواهیم داشت و از هم‌اکنون باید برای آن فکری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حل بحران جمعیت ترویج ازدواج است، اذعان کرد: هم‌اکنون ۱۲ میلیون جوان مجرد ۲۰ تا ۴۰ سال در کشور وجود دارد که اگر ازدواج کنند قطعاً مشکل جمعیت مقداری حل خواهد شد، باید همه احساس تکلیف کنیم تا ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهیم.

یعقوبی با تأکید بر اینکه جوانان برای ازدواج با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: جوان امروزی نیاز به  اشتغال و مسکن دارد که در ایجاد اشتغال ضعیف هستیم و در مسکن هم کند پیش می‌رویم، مسؤولان باید به میدان بیایند و برای اشتغال و مسکن جوانان فکر عاجلی داشته باشند.

امام جمعه نطنز اضافه کرد: خیران هم اینجا باید دست‌به‌کار شوند شاید دختری به خاطر تکمیل نبودن جهیزیه خود نمی‌تواند ازدواج کند، خیران در این راه می‌توانند خیلی کمک کنند هر خیر می‌تواند یک یا چند جوان را تحت پوشش گرفته و زمینه ازدواج آن‌ها را فراهم کند.

شهر بادرود تاکسی درون‌شهری ندارد

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با بیان اینکه در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قرار داریم، اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی سوم خرداد به‌عنوان روز مقاومت ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است و در سراسر سال‌های پرافتخار دفاع مقدس روزهای بزرگ به ثبت رسیده که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان ملت ایران باقی خواهد ماند.

وی افزود: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی هشت‌ساله از همین افتخارات جاودانه دوران هشت سال دفاع مقدس است، آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

 قاسمی بیان کرد: سوم خرداد نه‌فقط یادآور آزادی خرمشهر که یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین‌برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز بعثی عراقی است برای همین جهت مردم ایران به‌محض اطلاع و شنیدن آزادسازی خرمشهر همگان نماز شکر و سجده شکر به‌جا آوردند و در حقیقت از خدای قادر متعال تشکر کردند.

خطیب جمعه بادرود با اشاره به‌روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: تکریم امامزادگان در حقیقت ابراز محبت به پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت است، بنابراین احترام به فرزندان پیامبر احترام به خود ایشان است، امامزادگان در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت و تقوای الهی و برخوردار بودن از فضائل و کمالات انسانی از جایگاه بسیار رفیع و بالایی برخوردارند.

 وی تصریح کرد: روز تجلیل و تکریم امامزادگان در ایام دهه کرامت اقدامی برای معرفی سیره آنان و تبیین معارف شیعی و تکریم اهل‌بیت عصمت و طهارت است، وظیفه خود می‌دانم که از فعالیت‌ها و اقدامات و خدمات هیأت‌امنا و خادمان امامزادگان در سراسر کشور و همچنین عوامل امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) تشکر کنم و این روز را نیز به همه خدام امامزادگان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که ما را در زمره یاران و دوستان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت در دنیا و آخرت قرار بدهد.

قاسمی با اشاره به یکی معضلات اجتماعی شهرها که همان عدم رعایت فرهنگ رانندگی است، اذعان کرد: در شهر بادرود با توجه به اینکه تاکسی شهری ندارد رفت‌وآمد مردم غالباً با آژانس است که خیلی زیبنده شهر نیست از شورا و شهرداری درخواست می‌شود که یک کار اساسی برای تاکسی شهر انجام دهند.

امام‌جمعه بادرود گفت: افرادی که با موتورسیکلت تردد می‌کنند به‌ویژه جوانان فرهنگ موتورسواری را رعایت نمی‌کنند گاهی با صدای اگزوز آزاردهنده و گاهی با تک‌چرخ زدن موجب اذیت و آزار می‌شوند لذا از جوانان می‌خواهیم که فرهنگ موتورسواری را رعایت کنند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222675

مهمترین اخبار ایران و جهان: