نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 12:48

دستگاه های اجرایی میامی مکلف به اعلام برنامه های سوم خرداد شدند

میامی- فرماندار میامی با اشاره به برنامه ریزی برای سالروز آزاد سازی خرمشهر در شهرها و روستاهای شهرستان، گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به اعلام برنامه های سوم خرداد طی سه روز آینده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد در شهرستان میامی به میزبانی سالن جلسات شهید سید کاظم موسوی فرمانداری با بیان اینکه برخورد برخی کشورهای غربی با قهرمانان جنگ و اسطوره‌هایشان بسیار با ما متفاوت است، تاکید کرد: اگر رویداد سوم خرداد در هر کشور دیگری رخ می‌داد شاید شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد علی رغم اینکه ما شرایط متفاوتی نیز با کشورهای غربی داریم چرا که مسلمان و ایرانی هستیم لذا باید قدردان کسانی باشیم که جان خود را برای امنیت ایران اسلامی فدا کردند.

وی با بیان اینکه همه ما در گرامیداشت یاد شهدا و اسطوره‌های ایثارگری شهرمان نقش داریم، بیان کرد: اگر بخواهیم قدردان شهدا باشیم باید این قدردانی را در انجام وظیفه‌مان هم نشان دهیم و در این راه همه ما از بانوان خانه دار تا مسئولان ادارات و جوانان و نوجوانان و بزرگ و کوچک نقش آفرین هستند و رسالت دارند چرا که ما تابع علی (ع) و ولایتمدار هستیم.

فرماندار میامی با بیان اینکه نباید دنبال بهانه‌ای برای برگزاری مراسم در شهرستان باشیم، بیان کرد: باید در برگزاری رویدادهای فرهنگی از همه ظرفیت‌ها و ادارات و دستگاه‌ها و ظرفیت مردم و بسیج و … استفاده کرد. این طور نیست که بگوییم برگزاری مراسمی برای قدردانی از شهدا صرفاً در حوزه کاری یک ارگان با مثلاً بنیاد شهید است و دیگران در آن نقشی ندارند.

آشوری خواستار توجه بیشتر ادارات میامی به برنامه‌های سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در کنار برنامه‌های روتین اداری شد و گفت: مسئولان ادارات شهرستان برای این نقش آفرینی و استفاده از ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی موظف هستند که برنامه‌های خود برای گرامی داشت سوم خرداد را طی سه روز به ستاد برگزاری مراسم این روز ارسال کنند، بیان کرد: از بخشداری‌ها نیز درخواست کرده‌ایم تا در نشست با دهیاری‌ها برنامه‌های خاص هر روستا در مناسبت سوم خرداد طرح‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار میامی با بیان اینکه در مناسبت‌ها شاهد هستیم که دو شهرداری شهرستان شامل میامی و رضوان صرفاً به فضاسازی‌هایی می‌پردازند در صورتی که این فضاسازی باید در روستاها نیز باشد، گفت: مردم و دهیاران ما در روستاهای شهرستان پای کار هستند لذا باید برنامه‌های فضا سازی مناسبتی مانند سوم خرداد به روستاها نیز سوق داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210975

مهمترین اخبار ایران و جهان: