نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 00:58

فعالیت هلال احمر منطبق با ارزش‌های اسلامی است

قم- مرجع تقلید شیعیان با اشاره به پیشینه هلال احمر ایران در خدمت‌رسانی به مسلمانان جهان اسلام گفت: اسلام در زمینه بشردوستی و کمک به هم‌نوع اشتراکات زیادی با اهداف صلیب‌سرخ و هلال احمر دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی‌فقیه در این جمعیت و جمعی از مدیران عالی رتبه ستادی، در جریان دیدار با علما در قم با آیت‌الله جعفر سبحانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله جعفر سبحانی با اشاره به فعالیت‌های دارویی و درمانی جمعیت هلال احمر گفت: افزایش مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان می‌تواند خدمات درمانی و بهداشتی این جمعیت را توسعه و تقویت بخشد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در سخنان کوتاهی اقدامات بشردوستانه هلال احمر را شرح داد و گفت: هلال احمر ایران چشم و چراغ جمعیت‌های هلال احمر منطقه و کشورهای مسلمان است و اقدامات آن در حوزه بهداشتی و درمانی الگوی مناسبی برای توسعه فعالیت‌های جمعیت‌های ملی است.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در هلال احمر را یک اولویت دانست و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مراجع تقلید را موجب افزایش این سرمایه برشمرد.

وی به تشریح فعالیت‌ها و اهداف هلال احمر پرداخت و گفت: مهم‌ترین وظیفه هلال احمر خدمت به دیگری است و هلال احمر نهادی برآمده از مردم و برای خدمت به مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209931

مهمترین اخبار ایران و جهان: