نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:38

مردم تغییر نشانی‌های خود را از ثبت احوال استعلام کنند

اردبیل- سرپرست ثبت احوال استان اردبیل گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی و همشهریان آخرین تغییرات نشانی خود را از پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال استعلام کنند.

وحید خلوصی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مردم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در دریافت خدمت باید آخرین نشانی خود را ظرف ۲۰ روز به‌روزرسانی کنند.

وی تصریح کرد: کلیه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می‌کند به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را از این طریق انجام دهند.

سرپرست ثبت احوال استان اردبیل گفت: با توجه به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور، شرایط تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان فراهم شده و مطابق قانون چنان چه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کرده یا ثبت نشده باشد به منظور تسهیل در این امر، کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از مشکلات، نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت احوال ثبت کنند.

خلوصی بیان کرد: با توجه به اینکه پایگاه نشانی قانونی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده و سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کردند تا امکان ثبت بر خط و به‌روزرسانی نشانی قانونی تمامی اشخاص حقیقی فراهم کنند، از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده در پایگاه یاد شده تلقی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209075

مهمترین اخبار ایران و جهان: