نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 16:29

وورد گرد و غبار به ایلام/هیچگونه تعطیلی در استان نداریم

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران ایلام با اشاره به وورد گرد و غبار به استان ایلام، گفت: فعلا هیچگونه تعطیلی در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بیگلریان ظهر شنبه در نشست کارگروه آلودگی هوا در استانداری ایلام اظهار کرد: بحران ریزگردها در استان ایلام که از صبح روز شنبه ۶ خرداد وارد استان شده به اعلام تشکیل جلسه فوق العاده کار گروه آلودگی هوا منجر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها و هشدار سطح زرد شماره ۱۰ سامانه ورود ریزگردها در استان ایلام تأثیر منفی و خسارت زا برجای خواهد گذاشت، افزود: در حال حاضر هشدار زرد سازمان هواشناسی و متعاقباً ابلاغ این هشدار و دستورات لازم توسط اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های عضو ستاد بحران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه این گرد و غبار منشأ خارجی و از سمت عراق است، شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، دره شهر و.... را تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا به افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص و گروه‌های حساس توصیه می‌شود امروز و فردا از حضور در محیط سرباز بپرهیزند و خود را در معرض گرد و غبار قرار ندهند.

مجید بیگلریان با بیان اینکه هم اکنون مدیریت بحران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش کامل قرار دارد، گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی این سامانه با وزش باد موقت و خیزش و نفوذ توده گرد و خاک همراه خواهد بود که در همین راستا به مردم ساکن در مناطق مذکور در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه، بیان کرد: کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و … از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: با توجه به گزارشات مدیران کل هواشناسی استان و حفاظت محیط زیست و پایش دستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف استان مقدار آلودگی هوا پایین‌تر از نرم سطح اضطراری بوده لذا برای امروز و فردا هیچ گونه تعطیلی و یا تاخیر در ادارات و مدارس نداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241975

مهمترین اخبار ایران و جهان: